UBKKDBP031 Course of Theater ProductionII

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Hasan Zahirović, Ph.D.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Timetable of Seminar Groups
UBKKDBP031/A: each odd Thursday 13:05–16:20 122-divadelní sál, H. Zahirović
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář je zaměřen na spolupráci režie, dramaturgie a herectví s ostatními tvůrčími složkami inscenace (výběr hudby, spolupráce se scénografy a kostýmními výtvarníky, stránka choreografická). Na základě textu a zvolené režijní koncepce budou studenti dále promýšlet jejich využití a možné konkrétní podoby v budoucím divadelním díle. Důraz bude přitom kladen na tříbení schopnosti vytvářet a číst tzv. divadelní znak. Neoddělitelnou součástí kurzu je účast na zkouškách připravované inscenace.
Learning outcomes (in Czech)
Účast na zkouškách připravované inscenace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky semináře. 2. Analýza zvoleného dramatického textu 1. 3. Analýza zvoleného dramatického textu 2. 4. Příprava před studijní praxí (sledování inscenace nebo záznamu). 5. Návštěva divadelní zkoušky nebo sledování záznamu inscenace 1. 6. Návštěva divadelní zkoušky nebo sledování záznamu inscenace 2. 7. Analýza zkoušky (záznamu) – práce režiséra s ostatními tvůrčími složkami. 8. Analýza zkoušky (záznamu) – prostor. 9. Analýza zkoušky (záznamu) – scénografie. 10. Analýza zkoušky (záznamu) – kostýmy. 11. Jevištní pohyb. 12. Kritická reflexe 1 – prezentace projektu. 13. Kritická reflexe 2 – prezentace projektu. Povinná literatura: CÍSAŘ, J. Základy činoherní režie. Praha: IPOS, 2000. GAJDOŠ, J. Od inscenace k instalaci, od herectví k performanci. Praha: Kant, 2010. GROSMAN, J. Analýzy. Praha: Čs. spisovatel, 1991. NOVÁK, V. (ed.) Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: AMU, 2013. VOSTRÝ, J. Režie je umění. Praha: AMU, 2001. Doporučená literatura: CÍSAŘ, J. Člověk v situaci. Praha: ISV, 2000. ČERNÝ, F. Otázky divadelní režie. Praha: Melantrich, 1988. HOŘÍNEK, Z. Úvod do praktické dramaturgie. Brno: JAMU, 2009. KOUŘIL, M. Teorie scénických umění IV. Program inscenace – režie – herecké umění – scénická poetika. Praha: SPN, 1979. KOVÁŘOVÁ, K. Posedlost divadlem: Evžen Sokolovský. Brno: JAMU, 2008. KRAUS, K. O divadle. Praha: Lidové noviny, 1990. PAVIS, P. Divadelní slovník. Praha: Divadelní ústav, 2003. PISTORIUS, L. Rozprava o režii. Praha/Příbram: Knihkupectví Mária Olšanská, 2004. SRBA, B. Umění režie. Brno: JAMU, 1996. ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh. Praha: DAMU, 2007.
Teaching methods (in Czech)
přednáška, diskuse, samostatná četba, průběžné úkoly, návštěva doporučených inscenací a projekcí
Assessment methods (in Czech)
Účast na seminářích (75 %). Účast na zkouškách připravované inscenace. Vypracování úkolů zadaných pedagogem v průběhu semestru. Písemná analýza některého z diskutovaných problémů (ať už dramatického textu jako celku, nebo jednotlivých postav, způsobu krácení textu, dramaturgické koncepce apod.).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2024/UBKKDBP031