FPF:UCJAU002 Praktická cvičení 8 - Course Information
UCJAU002 Praktická cvičení 8
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2013
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Marie Crhová, Ph.D., MA (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Marie Crhová, Ph.D., MA
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Training in English (programme FPF, N7504 UcSS)
- Course objectives (in Czech)
- Cvičení je zaměřeno na systematický rozvoj jazykové kompetence a na praktickou aplikaci komunikativních dovedností pro velmi pokročilé mluvčí angličtiny. Studenti diskutují na daná témata a upevňují a rozšiřují si znalosti gramatiky. Za výchozí se považuje úroveň C1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, cílem je pak zejména rozšiřování slovní zásoby a zdokonalování jazykové interakce a strategií recepce i produkce jazyka. Probrány budou lekce 7-12 učebnice New Progress to Proficiency.
- Syllabus (in Czech)
- Sylabus semináře:
1. Spending your money (Consumers, Advertising)
2. Prepositions, Compound nouns
3. Have I got news for you! (The press, Current events)
4. Modal verbs, Prefixes
5. A learning curve (Education, Universities)
6. Question tags and negative questions, Abstract nouns
7. Mother nature (Fauna and flora, The environment)
8. Conditionals, Uses of the past
9. Another world (Books, Enjoying literature)
10. Conjunctions and connectors, CollocationsL idioms
11. The cutting edge (Science, Technology)
12. The passive, Verbs + prepositions
- Sylabus semináře:
- Literature
- Language of instruction
- English
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2013/UCJAU002