VCKDST0507 Příprava a realizace volnočasového produktu II

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Irena Korbelářová, Dr.
Výzkumné centrum pro kulturní dějiny Slezska a střední Evropy – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je transformovat dosud nabyté vědomosti do přípravy zahraničního čtyř- až pětidenního cvičného průvodcovského produktu. Smyslem je využít možnosti spojení teorie s praxí jak při vlastní tvorbě produktu, tak i při jeho realizaci, a to zejména konfrontací podmínek provozu tuzemských objektů kulturního dědictví se zahraničními. Předpokladem úspěšné realizace je výběr regionu s kulturně-historickým potenciálem i prostředí umožňujícím využití nabídky kulturních zážitků i volnočasových atraktivit. Nedílnou součástí je kvalitní příprava geografického, časového, rámcového i detailního programu včetně zpracování cenové kalkulace, zajištění programu, zabezpečení souvisejících služeb (doprava, ubytování, prohlídky, odborné exkurze). Při vlastní realizaci využijí studenti znalost přípravy průvodcovského výkladu, možnost její reálné prezentace před skupinou (účastníky akce). V rámci zajišťování služeb v zahraničním prostředí využijí studenti znalost komunikace v cizích jazycích. Student je schopen připravit animační program. Je připravován na různé situace, aby byl schopen pohotově reagovat na problémové situace nejen v rámci přípravy, ale i realizace volnočasového produktu. Studenti jsou v rámci přípravy a realizace prakticky seznamováni s prací animátorů jako podněcovatelů zábavy pro různé věkové kategorie.
Osnova
  • 1. Příprava volnočasového produktu - čtyř-až pětidenní průvodcovský zájezd do zahraničí (lokalita s vhodným potenciálem pro podporu a ochranu kulturního dědictví
    2. Organizační zabezpečení akce
    3. Příprava programu volnočasového produktu
    4. Příprava průvodce pro realizaci volnočasového produktu
    5. Příprava animačního programu
    6. Kontrola stav přípravy volnočasového produktu
    7. Vlastní realizace produktu
    8. Vyhodnocení přípravy a realizace produktu
    9. Závěrečné vyúčtování akce a sestavení výsledné kalkulace
    10. Vypracování komplexní zprávy o realizované akci ("kniha" zájezdu)
Literatura
    doporučená literatura
  • ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
  • ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea servis, 2007. info
  • ZELENKA, J. Průvodce cestovního ruchu. Hradec Králové, 2007. info
  • Vitáková, M. Využití kulturních a přírodních památek pro cestovní ruch. Praha, 2007. URL info
  • MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
Metody hodnocení
Headway Elementary lekce 5 - 8 (začátečníci)
Základem pro hodnocení je písemný doklad vystavený přijímající institucí. Na základě návrhu proděkana předloženého děkanovi fakulty je možné zohlednit akademickou či profesní náročnost stáže a uznat i menší počet než 60 absolvovaných dnů
Informace učitele
Podmínkou pro absolvování je aktivní spolupráce při vlastní přípravě a osobní účast při realizaci volnočasového produktu, úspěšné řešení zadaných úkolů, včasné odevzdání písemné přípravy volnočasového produktu včetně administrace celé akce. Příprava a realizace úkolů (včetně osobního průvodcování a realizace animačního programu) představuje praktickou formu ověření nabytých znalostí při přípravě, realizaci, vyúčtování a vyhodnocení produktu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020.