UBKKT104 Management kultury

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
UBKKT104/A: Čt 18:05–19:40 M12, L. Foberová
Předpoklady
Požadavky na studenta v průběhu semestru a kritéria hodnocení: výuka předpokládá průběžnou přípravu studenta. Kvalita výuky je systematicky prověřována formou testů, prezentací zadaných referátů aj. Zápočet je podmíněn vypracováním seminární práce na zadané téma. Zkouška je ústní a je zaměřena na prověření získaných teoretických i praktických znalostí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti uměleckých a příbuzných oborů budou během praktických seminářů seznámeni s problematikou ekonomického, právního i uměleckého chodu kulturních institucí. Budou se orientovat v problematice státní i soukromé podpory neziskových organizací, které se profilují jako kulturní. Studenti budou zasvěceni do účetnictví, marketingu, managementu, public relations, autorského práva a dále také do samotného řízení kulturního provozu se všemi svými specifikami.
Osnova
  • 1) Mapování kulturního a kreativního průmyslu
    2) Kulturní politika EU a ČR
    3) Manažerské kompetence a strategický management
    4) Art marketing
    5) Marketingová komunikace
    6) Globální trendy kulturního managementu
    7) Fundraising
    8) Legislativní dokumenty
Literatura
    povinná literatura
  • DOSTÁL, Petr a Markéta DIANOVÁ. Management kultury: sborník z milníkové konference projektu NAKI. Slaný, 2012. ISBN 978-80-86175-81-2. info
    doporučená literatura
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
  • Kesner, L.:. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1104-4. info
Výukové metody
Přednáška s diskusí
Prezentace seminární práce
Laboratorní praktika
Metody hodnocení
Známkou
Informace učitele
Aktualizace 14/15. Účast na zkoušce je podmíněna předložením seminární práce v rozsahu 15 normostran textu s obsahovým zaměřením na tvorbu strategie.
Předmět je uzavřen zkouškou, která bude udělena po odevzdání a uznání seminární práce. Podrobné informace obdrží studenti na začátku semestru. Podmínkou je 80 % účast studenta na seminářích.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023.