VCKDST0510 Marketing of cultural and leisure time establishments

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2020
Extent and Intensity
2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Blaško, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Michal Blaško, Ph.D.
Research Center for Cultural History of Silesia and Central Europe – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět seznamuje se základními pojmy marketingu jako samostatné disciplíny, s metodami marketingu zboží a služeb, nástroji taktického a strategického marketingu. Ozřejmí rovněž základní pojmy marketingového mixu a metody marketingového výzkumu. Předmět je zaměřen na specifika marketingu služeb, marketingu kulturních zařízení, turismu a neziskových organizací.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Marketing zboží a marketing služeb
    2. Strategický a taktický marketing
    3. Specifika marketingu cestovního ruchu
    4. Specifika marketingu kulturních zařízení
    5. Specifika marketingu neziskových organizací
    6. Marketing destinace cestovního ruchu
    7. Marketingové informační systémy
    8. Kvalitativní a kvantitativní marketingový výzkum
    9. Metody a technika sběru dat v marketingovém výzkumu
    10. Případové studie v marketingovém výzkumu
Literature
    recommended literature
  • Vaníček, J. Marketing turistické destinace - teorie a praxe. In: Marketing a komunikace, 3/2004, s. 27. info
  • Palatková, M. Marketingový management destinací. Praha, 2011. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • Vaníček, J. Destinační management a marketing. Jihlava, 2007. info
  • Kratochvil, P. - Pažout, R. Marketingová komunikace pro destinaci. Třebíč, 2006. info
  • Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. info
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. info
Teaching methods
Lecturing
Lecture supplemented with a discussion
Presentation of seminar work
One-to-One tutorial
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2020/VCKDST0510