FPF:UCJITBP343 Italian language seminar 2 - Course Information
UCJITBP343 Italian language seminar 2
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Eva Klímová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Italian (programme FPF, ITAL-bpk)
- Course objectives
- Předmět navazuje na Italský jazykový seminář l. V této fázi je při četbě a rozboru italského textu pozornost soustředěna spíše do oblasti funkční syntaxe v širším slova smyslu se zaměřením na tendence k neslovesnému vyjadřování v italštině, do oblasti modální výstavby věty a na otázky informativní struktury italské výpovědi. Cílem semináře je vedle hlubšího a syntetizujícího pohledu na jazykový systém italštiny i snadnější orientace v textu spojená s rozšiřováním slovní zásoby. Rozebíraný text je obsahově volen tak, aby doplňoval poznatky v oblasti reálií Itálie. Italský jazykový seminář 1 a Italský jazykový seminář 2 jsou svou náplní koncipovány tak, aby byly studentovi nápomocny jako první fáze přípravy na SZZK.
- Learning outcomes
- Upevnění poznatků italské morfologie a italské syntaxe; analýza jazykových jevů v širším kontextu;
- Syllabus
- Náplň předmětu tvoří soubor textů k analýze 1. Buzzati, D. Il deserto dei Tartari. Milano: Mondadori, 1995. S. 57-77. 2. Moravia, A. Gli indifferenti. Milano: Tascabili Bompiani, 1992. S. 5-23. 3. Sciascia, L. Il giorno della civetta. Milano: Adelphi, 1993. S. 9-35. 4. Di Lampedusa, T. Il gattopardo. Milano: Feltrinelli, 1993. S. 31-47. 5. Yourcenar, M. Memorie di Adriano. Torino: Einaudi. 2002. s. 240-241. Analyzované jevy: Fáze děje a vyjadřování změny stavu, funkce členu v informativní struktuře výpovědi, slovosled jako faktor informativní struktury výpovědi, pasívum jako prostředek změn v organizační struktuře věty, non-finitní slovesné tvary a jejich protějšky v češtině, ilokuční funkce výpovědi.
- Literature
- required literature
- e-learningový kurz moodle
- Dardano, M., Trifone, P. Grammatica italiana con nozioni di linguistica. Bologna: Zanichelli 1995. Serianni, L. Grammatica italiana. Italiano comune e lingua letteraria. Torino: UTET, 1991.
- Klímová, E. Manuale di morfologia italiana I. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2007. Dardano, M., Trifone, P. Grammatica italiana con nozioni di linguistica. Bologna: Zanichelli, 1995.
- Beccaria, G. L. Dizionario di linguistica. Torino: Einaudi 1996. D’Achille, P. L’italiano contemporaneo. Bologna: Mulino, 2003.
- Teaching methods
- seminář
- Assessment methods
- písemná zkouška spočívající v analýze textu;
- Language of instruction
- Italian
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2023/UCJITBP343