FPF:UCJNACU1 Analýza cizojazyčné učebnice - Informace o předmětu
UCJNACU1 Analýza cizojazyčné učebnice
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2007
- Rozsah
- 0/5/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Němčina (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Studenti se v rámci předmětu seznámí s historickým vývojem učebnic cizích jazyků. Budou uvedeni do problematiky metod hodnocení a výběru učebnice vhodné pro danou cílovou skupinu. Dostane se jim výkladu o analýze současné učebnice cizího jazyka, dále se seznámí s různými katalogy kritérií pro kritické hodnocení učebnic i jejich částí. Dále budou studenti hodnotit jednotlivé komponenty učebnic a učebnicových souborů a seznámí se rovněž s internetovou podporou učebnic. Posluchači se zaměří na vhodnost a obtížnost textů, nahrávek, obrazových a grafických prvků a na soubory cvičení. Součástí semináře je praktické ověření hodnocení učebnice v mikrovýstupech, při nichž se získá zpětná vazba pro následné hodnocení. 1. Die Rolle der Lehrwerke im Fremdsprachenunterricht 2. Lehrwerkritik und Kriterienraster als Hilfsmittel 3. Gesamtkonzeption von Lehrwerken, Medien 4. Methoden als Grundlagen 5. Zielgruppen, Lernziele, Progression 6. Gestaltung von Lehrwerken, Funktion der Ilustrationen 7. Texte und ihre Funktion und Evaluation in den Lehrwerken 8. Hörtexte 9. Übungen und Übungsprofil 10. Grammatik 11. Landeskunde und Literatur 12. Lerntechniken umd Strategien Požadavky na studenta: Individuální práce bude zpracována formou portfolia, kde budou studenti zaznamenávat jednak své komentáře a dotazy a také zpracované úkoly týkající analýzy cizojazyčné učebnice. Ústní zkouška ověřuje znalost teorie podle zadání katalogu otázek. Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H.-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke Verlag, 1995. Bimmel, P./ Kast, B./Neuner,G.: Deutschunterricht planen. Berlin, München: Langenscheidt, 1998. Bollton, S. / Albers, H.-G.: Testen und Prüfen. Berlin, München: Langenscheidt, 1992. Bolton, S.: Probleme der Leistungsmessung. Berlin, München: Langenscheidt, 1995. Häusermann, U. / Piepho, H.-E.: Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. Stuttgart: iudicium Verlag, 1996. Henrici, G. / Riemer, C.: Einführung in die Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache mit Videobeispielen. Hohengehren: Schneider Verlag, 1994. Hrehovčík, T.:Evaluation of foreign language textbooks. Theoretical and methodological considerations. 1. ang. vydání. Prešov: Prešovská univerzita, 2002. Kast,B./Neuner, G.: Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken für den fremdsprachlichen Deutschunterricht. Berlin, München: Langenscheidt, 1994. Kleppin, K.: Fehler und Fehlerkorrektur. Berlin, München: Langenscheidt, 1997. Průcha, J.: Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Průcha, J.: Učebnice. Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2007/UCJNACU1