FPF:UCJXB003 Systematické osvojování cizího - Informace o předmětu
UCJXB003 Systematické osvojování cizího jazyka
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Ústav cizích jazyků – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Angličtina (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Angličtina (dvouoborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B6107 HuSt)
- Němčina (dvouoborové) (program FPF, B7310 Filo)
- Učitelství angličtiny pro střední školy (program FPF, M7504)
- Učitelství němčiny pro střední školy (program FPF, M7504)
- Cíle předmětu
- Stručná anotace předmětu: Otázce, jak se efektivně učit cizímu jazyku, je v učebnicích cizího jazyka věnováno poměrně málo pozornosti. Většina z nich se omezuje na obvyklá doporučení o důležitosti opakování probrané látky, případně o významu memorování slovní zásoby, která však ve skutečnosti studentům příliš nepomohou. Tato přednáška si klade za cíl seznámit posluchače s technikami učení, které mohou být nápomocny systematickému a efektivnímu postupu při nabývání a rozvíjení jazykových kompetencí. V přednášce budou představeny obecné zásady a koncepce učení se cizím jazykům z hlediska metodologie psychologie učení. Sylabus: 1. Cíle učení se cizím jazykům 2. Otázky motivace při učení 3. Psycholingvistika a výuka cizích jazyků I 4. Psycholingvistika a výuka cizích jazyků II 5. Jak zvládnout gramatiku - metody I 6. Jak zvládnout gramatiku - metody II 7. Efektivní práce se slovní zásobou I 8. Efektivní práce se slovní zásobou II 9. Metody pro čtení s porozuměním 10. Metody pro poslech s porozuměním 11. Metody pro dovednost psaní 12. Metody pro dovednost mluvení Odborná literatura: Balcar, J.: Učme se cizím jazykům, Praha: SPN, 1962. Bimmel, P. a Rampillon, U.: Lernerautonomie und Lernstrategien, Berlin: Langenscheidt, 1997. Butzkamm, W.: Psycholinguistik des Fremdsprachenunterrichts, Tübingen: Francke, 1993. Kolková, Š.: Mluvit se naučíte mluvením aneb Jak se učit cizím jazykům a vytrvat. Brno: Trojan, 2002. Kollmannová, L.: Jak porozumět cizí řeči, Voznice: Leda, 2003. Leitner, S.: So lernt man lernen, Freiburg: Herder, 1972. Metzig, W. a Schuster, M.: Lernen zu lernen, Berlin: Springer, 2000. Rampillon, U.: Lernen leichter machen. Deutsch als Fremdsprache, München: Hueber, 1995. Rinas, K.: Wenn Sie sagen: "Ich brauche mehr Deutsch üben" - dann haben Sie Recht! Programmierte Übung zum Verlernen typisch tschechischer Deutsch-Fehler, Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2001. Rug, W., Neumann, T. a A .Tomaszewski: 50 praktische Tips zum Deutschlernen, München: Klett, 1991.
- Vyučovací jazyk
- Němčina
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2007/UCJXB003