FPF:UCJXB003 Systematic acquisition of the - Course Information
UCJXB003 Systematic acquisition of a foreign language
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- English in combination with another discipline (programme FPF, B6107 HuSt)
- English in combination with another discipline (programme FPF, B7310 Filo)
- German in combination with another discipline (programme FPF, B6107 HuSt)
- German in combination with another discipline (programme FPF, B7310 Filo)
- Secondary School Teacher Training in English (programme FPF, M7504)
- Secondary School Teacher Training in German (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu: Otázce, jak se efektivně učit cizímu jazyku, je v učebnicích cizího jazyka věnováno poměrně málo pozornosti. Většina z nich se omezuje na obvyklá doporučení o důležitosti opakování probrané látky, případně o významu memorování slovní zásoby, která však ve skutečnosti studentům příliš nepomohou. Tato přednáška si klade za cíl seznámit posluchače s technikami učení, které mohou být nápomocny systematickému a efektivnímu postupu při nabývání a rozvíjení jazykových kompetencí. V přednášce budou představeny obecné zásady a koncepce učení se cizím jazykům z hlediska metodologie psychologie učení. Sylabus: 1. Cíle učení se cizím jazykům 2. Otázky motivace při učení 3. Psycholingvistika a výuka cizích jazyků I 4. Psycholingvistika a výuka cizích jazyků II 5. Jak zvládnout gramatiku - metody I 6. Jak zvládnout gramatiku - metody II 7. Efektivní práce se slovní zásobou I 8. Efektivní práce se slovní zásobou II 9. Metody pro čtení s porozuměním 10. Metody pro poslech s porozuměním 11. Metody pro dovednost psaní 12. Metody pro dovednost mluvení Odborná literatura: Balcar, J.: Učme se cizím jazykům, Praha: SPN, 1962. Bimmel, P. a Rampillon, U.: Lernerautonomie und Lernstrategien, Berlin: Langenscheidt, 1997. Butzkamm, W.: Psycholinguistik des Fremdsprachenunterrichts, Tübingen: Francke, 1993. Kolková, Š.: Mluvit se naučíte mluvením aneb Jak se učit cizím jazykům a vytrvat. Brno: Trojan, 2002. Kollmannová, L.: Jak porozumět cizí řeči, Voznice: Leda, 2003. Leitner, S.: So lernt man lernen, Freiburg: Herder, 1972. Metzig, W. a Schuster, M.: Lernen zu lernen, Berlin: Springer, 2000. Rampillon, U.: Lernen leichter machen. Deutsch als Fremdsprache, München: Hueber, 1995. Rinas, K.: Wenn Sie sagen: "Ich brauche mehr Deutsch üben" - dann haben Sie Recht! Programmierte Übung zum Verlernen typisch tschechischer Deutsch-Fehler, Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2001. Rug, W., Neumann, T. a A .Tomaszewski: 50 praktische Tips zum Deutschlernen, München: Klett, 1991.
- Language of instruction
- German
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2007/UCJXB003