UCJADAN1 English Language Teaching Methodology 1

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2010
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Pavel Kolář, CSc.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář má za cíl seznámit studenty s metodami výuky cizích jazyků, s jejich výhodami a nedostatky. Zvláštní pozornost je pak věnována komunikativní metodě výuky a jejímu srovnání s gramaticko-překladatelskou metodou. Dále se seminář zabývá strategiemi a technikami učení a základy práce s učebnicí. Část semináře je věnována také roli učitele a žáka a jejich vzájemné interakci. Studenti se rovněž věnují problémům přípravy hodiny, její struktury, výběrem technik a učebních pomůcek. Důraz je kladen mimo jiné na stanovování učebních a výchovných cílů. Studenti jsou seznámeni s principy komunikace mezi učitelem a žákem, s organizací práce ve třídě, s možnostmi využití různých sociálních forem ve třídě apod. Sylabus semináře: 1. Důvody, proč se učit cizím jazykům; Motivace 2. Jak vyučovat a jak se učit 3. Komunikativní metoda ve srovnání s metodou gramaticko-překladatelskou 4. Role učitele a role žáka 5. Atmosféra ve třídě, která podporuje výuku cizích jazyků 6. Interakce v hodinách anglického jazyka 7. Používání učebnice 8. Doplňkové materiály 9. Plánování hodin 10. Sylabus 11. Zpětná vazba v hodinách anglického jazyka 12. Používání audiovizuálních pomůcek Literatura: Billows, L.F.: Kooperativní technika vyuřování cizích jazyků, Plzeň, 1995. Brumfit, C.J. a Johnson, K.: The Communicative Approach to Language Teaching, OUP, 1979. Harmer, J.: How to Teach English, Longman, 1998. Hendrich, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků, SPN, 1988. Hrehovčik, T. a Uberman, A.: English Language Teaching Methodology, Rzeszów, 2003. Jelínek, S. a kol.: Metodické problémy vyučování cizím jazykům, SPN, 1976. Sesnan, B.: How to Teach English, OUP, 1997. Strevens, P.: New Orientations in the Teaching of English, OUP, 1977. Ur, P.: A Course in Language Teaching, CUP, 1991.
Language of instruction
English
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2010/UCJADAN1