UIN1200 Internet marketing

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2012
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Ján Gondol, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Ján Gondol, Ph.D.
Institute of Computer Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představit internetový marketing, jeho historii, vývoj a různé formy. Jeho absolvent by měl získat ucelený přehled o možnostech placené i bezplatné propagace webových projektů. Prezentace studentů mají přiblížit aktuální příklady z praxe a poukazují na trendy do budoucnosti.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Historie, terminologie
    2. Marketingová teorie
    3. Technologický úvod do fungování webu
    4. Místní a světové online reklamní systémy
    5. Manažerský pohled a metriky
    6. Analýza úspěšnosti
    7. Link building
    8. Ccopywriting
    9. Marketing v sociálních sítích
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2012/UIN1200