FPF:ULGATL0031 Psychologie - Informace o předmětu
ULGATL0031 Psychologie
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2014
- Rozsah
- 1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. Mgr. Jiří Siostrzonek, Ph.D. (přednášející)
prof. Mgr. Jiří Siostrzonek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Bohumil Koukola, CSc.
Centrum interdisciplinárních studií – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lázeňství a turismus (program FPF, B6503GAHOT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu psychologie pro studenty oboru Lázeňství a turismus je osvojení si základních pojmů, poznatků, vědeckých teorií tak, aby absolvováním tohoto předmětu byla u studentů vytvořena základní poznatková báze pro její použití v praktické činnosti. Studium psychologie přispěje nejen k zdokonalení orientace v síti mezilidských kontaktů a vztahů, ale odhalí i to "zdali" a "jak" jsme disponováni pro specializovanou profesi, jejíž nedílnou součástí bude "práce s lidmi". Semináře budou bezprostředně navazovat na přednášková témata.
- Osnova
- 1.Úvod do studia psychologie, předmět a vztah psychologie k jiným oborům
2.Utváření sociálně psychologických idejí (směry a vybrané teorie sociální podmíněnosti člověka)
3.Socializace jako vztah mezi jedincem a jeho prostředím
4.Sociální interakce
5.Sociální percepce
6.Sociální komunikace
7.Náročné, problémové, frustrační a zátěžové (stresující) sociální situace
8.Psychologie skupinového života
9.Řízení a vedení skupiny
10.Možnosti aplikace některých metod a technik sociální psychologie v praxi
11.Psychologie spotřebitele - osobnost jako spotřebitel/zákazník, typy spotřebitelů
12.Psychologie reklamy
- 1.Úvod do studia psychologie, předmět a vztah psychologie k jiným oborům
- Literatura
- doporučená literatura
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. info
- VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele - Jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. info
- HRABAL, V. Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0436-1. info
- HELUS, Z. Úvod do sociální psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická, 2001. ISBN 80-7290-054-4. info
- DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8. info
- Čížková, J. Přehled sociální psychologie. Olomouc: VUP, 2000. info
- VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2. info
- HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-198-3. info
- MUSIL, J. V. Speciální psychologie I. Olomouc: Univerzita Palackého, 1994. ISBN 80-244-0008-1. info
- KOHOUTEK, R. Základy sociální psychologie. Brno: CERM, 1988. ISBN 80-7204-064-2. info
- Informace učitele
- Podmínkou ukončení předmětu zápočtem bude písemné zpracování seminární práce na zadané téma.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2014/ULGATL0031