UIKS237 Learning management systems

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2016
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Anna Novotná, Ph.D.
Ústav informatiky – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je vysvětlit studentům koncept vzdělávání v elektronickém prostředí. Naučit studenty pracovat se systémy LMS, aby je mohli využívat ve své praxi. Aby se uměli orientovat jak v roli správců, tak v roli uživatelů.
Osnova
  • 1.Výuka v elektronickém prostředí
    1.1.Proces vzdělávání
    1.2.E-learning
    1.3.Přístupy k E-learningu
    1.4.Technologie a E-learning
    2.Learning management systems
    2.1.Funkce LMS
    2.1.1.Správa
    2.1.2.Komunikace
    2.1.3.Evidence
    2.1.4.Úložiště
    2.1.5.Testování
    2.1.6.Objekty
    2.2.Druhy LMS
    3.Open software a LMS
    4.Příklady
Literatura
    doporučená literatura
  • COLE, Jason R. a FOSTER, Helen. Using Moodle: teaching with the popular open source course management system. Beijing: O'Reilly, 2008. ISBN 978-0-596-52918-5. info
  • HOLMES, Bryn a GARDNER, John. E-learning: concepts and practice. London: SAGE Publications, 2006. ISBN 978-1-4129-1110-8. info
  • LEVY, Philippa, ed. a ROBERTS, Sue, ed. Developing the new learning environment: the changing role of the academic librarian. London: Facet, 2005. ISBN 1-85604-530-7. info
  • Watkis, Ryan. 75 e-learning activities: making online learning interactive. San Francisco: Wiley, 2005. ISBN 0-7879-7585-0. info
Výukové metody
Přednáška s aktivizací
Přednáška, cvičení, průběžné zadávaní a hodnocení úkolů.
Seminář s nácvikem
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
Studentům bude zadávána práce v hodinách, dále proběhne zápočtový test.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020.