FPF:VCKDST0509 Project development - Course Information
VCKDST0509 Project development
Faculty of Philosophy and Science in OpavaWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD.
Research Center for Cultural History of Silesia and Central Europe – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural Inheritance in Regional Practice (programme FPF, B7106 HiSt)
- Course objectives (in Czech)
- Studenti získají schopnost orientovat se v jednotlivých typech národní a nadnárodní podpory. Seznámí se s metodickými a administrativními zásadami a postupy, kterými se řídí programy Evropské unie a České republiky, s možnostmi členských států při čerpání různých forem podpory z EU, a to zejména vysvětlením problematiky strukturálních a předstrukturálních fondů. Tematicky bude pozornost soustředěna na projekty týkající se výzkumu, ochrany a prezentace kulturního dědictví a jeho využití v regionální praxi, turismu ad. (tzv. norské fondy, projekty MK/NAKI, MpMR, MZ, samosprávných celků/krajů ad.). Tyto poznatky budou dále využívány při tvorbě projektů.
- Literature
- recommended literature
- SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán. Praha, 2007. info
- MÁČE, M. Finanční analýza obchodních a státních organizací. Praha: GRADA, 2006. ISBN 80-247-1558-9. info
- VILAMOVÁ, Š. Čerpáme finanční zdroje EU. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1194- X. info
- NĚMEC, V. Projektový management. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 184 s., 2002. ISBN 80-247-0392-0. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2016/VCKDST0509