UCJNUK22 Testing in Foreign Language Teaching

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2019
Extent and Intensity
0/8/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Jana Nálepová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Prerequisites (in Czech)
TYP_STUDIA ( N )
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s evaluací výuky a žáků, autoevaluací, plánováním, průběhem a vyhodnocováním testů a zkoušek z cizích jazyků. Posluchači se naučí vytvářet různé druhy testů a testovacích baterií a vyhodnocovat je tak, aby byl zajištěn optimální průběh učení. Poznají zásady tvorby jazykových testů, jejich provádění a vyhodnocování. Pro přípravu ústních zkoušek se studenti naučí pracovat s otázkami, hodnotit a klasifikovat výkony žáků. Seznámení se s metodami vědeckého výzkumu v oblasti testování je přípravou pro případnou vlastní badatelskou činnost studentů. Posluchači se v praktických cvičeních naučí tvořit, opravovat testy a vyhodnocovat jejich výsledky, vést zkoušky a hodnotit výkony respondentů, vést záznamy a orientovat se ve statistickém zpracování výsledků. Sylabus: 1. Zkoušení a testování, definice, funkce 2. Typy hodnocení a testování 3. Kritéria testů a zkoušek 4. Typologie testových otázek 5. Cíle výuky a obsah testů 6. Testování a hodnocení čtení s porozuměním 7. Testování a hodnocení poslechu s porozuměním 8. Testování a hodnocení ústního projevu 9. Testování a hodnocení písemného projevu 10. Didaktický test řečových dovedností 11. Testování gramatiky 12. Testování slovní zásoby Literatura: Bausch, K.-R. / Krumm, H-J.: Handbuch Fremdsprachenunterricht. 4. Aufl. Tübingen: Francke Verlag, 2005. Bolton, S.: Probleme der Leistungsmessung. Lernfortschrittests in der Grundstufe. Berlin/München: Langenscheidt, Dinsel, S.: Fit fürs Zertifikat Deutsch : Hörtexte. München: Max Hueber, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Trainingsmaterial für Prüfer zum schriftlichen Ausdruck, Berlin: Langenscheidt, 2000. Gick, C.: Zertifikat Deutsch: Der schnelle Weg: das Programm für die Prüfungsvorbereitung. Übungen. Berlin: Langenscheidt, 2000. Krause, W.-D.: Testen und Bewerten kommunikativer Leistungen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2002. Reimann, M.: Zertifikat Deutsch. München: Goethe Institut, 2004. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002.
Language of instruction
German
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2019/UCJNUK22