KLJAK320 English 3

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Veronika Woznicová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Gabriela Entlová, Ph.D.
Institute of Foreign Languages – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Prerequisites (in Czech)
( KLJAK220 English 2 || KLJAK221 English 2 || KLJZJ201 English 2 ) && ! KLJZJ301 English 3
Předmět Angličtina 3 navazuje na předmět Angličtina 2 - úspěšné zakončení předmětu Angličtina 2.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět Angličtina 3 navazuje na předmět Angličtina 2 a jeho cílem je i nadále rozvíjet již získané znalosti studentů. Důraz je kladen na gramaticko-lexikální stránku jazyka a harmonický rozvoj všech čtyř jazykových dovedností (poslech, čtení, psaní, mluvení) tak, aby studenti srozumitelně a gramaticky správně komunikovali v běžných situacích ústní i písemnou formou na dané jazykové úrovni. Probíraná témata odrážejí okruhy pět a šest doporučené literatury. Tato témata budou rozšířena o další doplňkové materiály odrážející specifické potřeby studentů tak, aby prohlubovaly znalosti studovaného oboru, ale také znalosti o anglicky mluvících zemích v Evropě i ve světě a upevňovaly vědomí existence rozlišných kultur a společností současného multikulturního světa. Předmět je zakončen zápočtovým testem. Výstupní úroveň předmětu odpovídá stupni B1+ a cílem celé série předmětů Angličtina I-V je, aby studenti dosáhli jazykové úrovně B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Learning outcomes (in Czech)
Na konci kurzu student prokáže: - dosažení jazykové úrovně B 1.2 dle Společného evropského referenčního rámce, - schopnost komunikovat v anglickém jazyce na úrovni B2.1 o tématech a činnostech nejen z běžného života, ale také v situacích vyššího sociálního charakteru, např. studium, cestování, atp. - schopnost argumentovat v neformálním i ve formálním diskursu o známých i méně známých tématech za použití vhodné slovní zásoby, - schopnost rozeznat a použít různé typy zejména neformálních funkčních stylů, - schopnost komunikovat v písemném projevu neformální korespondenci na řadě typů osobních dopisů či elektronických zpráv, ale také ve formálním písemném styku při psaní životopisu, pozvánky či rezervace, - schopnost používat gramatické jevy na dané úrovni, - schopnost sledovat prezentaci na různá témata, zapojit se do diskuse, přednést prezentaci na známé téma z oboru.
Syllabus
  • Sylabus: 1. What’s on (television vocabulary: phrasal verbs, types of programme) 2. Present perfect simple (past experiences, giving news + just, use of yet, already, irregular verbs) 3. Multiple choice reading (getting an overall idea, organization of the text, elimination of options and re-reading) 4. The country in other countries (country vocabulary: nature, country vs. countryside) 5. On a farm (present perfect continuous, recently/lately, for/since, all day/all morning/all week, etc.) 6. Writing an informal e-mail (thanking someone for an e-mail, mentioning previous emails and asking to reply) 7. Practical English: (social English phrases for making a police report) 8. Do it yourself (DIY vocabulary: tools and things for repairs, things around the house, verb phrases, synonyms) 9. Brilliant uses for everyday things (expressing obligation, necessity, prohibition, advice) 10. At your service (restaurant vocabulary: things on the table, things people do in restaurants) 11. Customer service crimes (can, could be able to for ability, possibility, and permission, deduction) 12. Revision (grammar and vocabulary of Unit 5 and 6, “The history of flat-pack furniture” – a short film) 13. Final test
Literature
    required literature
  • LATHAM-KOENIG, Ch, C OXENDEN and M BOYLE. English File Intermediate Plus Student’s Book. Oxford: Oxford University Press, 2014. ISBN 978-0-19-455831-0. info
    recommended literature
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge, 2006. ISBN 0521537622. info
  • REDMAN, S. English Vocabulary in Use, pre-intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. ISBN 0-521-55737-2. info
Teaching methods (in Czech)
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností (ústní i písemnou formou) Skupinová a kooperativní výuka.
Assessment methods (in Czech)
Písemný zápočtový test. Docházka na semináře (75%), aktivní přístup.
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Teacher's information
- 75% attendance in seminars, active participation
- presentation in front of the group - topic assigned by the lecturer
- written test in the extent of the given literature and the content of seminars - success rate 70 %
The course is also listed under the following terms Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2021/KLJAK320