FVP:UNZSOP035 Nursing Care in Pediatrics 3 - Course Information
UNZSOP035 Nursing Care in Pediatrics 3
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2024
- Extent and Intensity
- 20/25/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MUDr. Dalibor Hudec, MBA (lecturer)
Mgr. Gabriela Světnická (seminar tutor) - Guaranteed by
- Institute of Paramedical Health Studies – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: Mgr. Veronika Slováček Hagenová - Timetable
- Wed 13. 11. 13:05–17:10 C306, Wed 20. 11. 13:05–17:10 C306, Wed 27. 11. 13:05–17:10 C204, Wed 4. 12. 13:05–17:10 C306
- Timetable of Seminar Groups:
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Pediatric nursing (programme FVP, PEDO)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek, který tvoří základ pro poskytování kvalitní ošetřovatelské péče v pediatrii. Umožňuje studentům komplexní pohled na růst a vývoj zdravého i nemocného dítěte s ohledem na poskytovanou léčebnou a preventivní péči. Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl schopen plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči.
- Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti: Student je schopen popsat postupy a principy ošetřovatelské péče u dětí s různými typy onemocnění a úrazů. Dokáže charakterizovat ontogenetické zvláštnosti dětského věku. Odborné dovednosti: Student/ka bude schopen/schopna identifikovat specifika individuálních potřeb dítěte v souvislosti s patologickými stavy, vývojovými anomáliemi a onemocněním dětského věku. Bude znát standardní diagnostické procedury a testy u jednotlivých klinických stavů. Bude schopen/schopna rozpoznat základní patologie od počátku dětského věku tak, aby byl/byla schopen/schopna plánovat a realizovat efektivní ošetřovatelskou péči. Obecná způsobilost (kompetence): Student/ka je připraven/připravena poskytovat péči dětem s různými biopsychosociálními charakteristikami a potřebami. Po absolvování předmětu je student způsobilý aktivně pečovat o dítě metodou ošetřovatelského procesu v rámci kompetencí daných legislativou.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Onemocnění nervového systému 2. Infekční onemocnění 3. Nemoci kůže 4. Onemocnění kostí a kloubů 5. Onemocnění kosterního svalstva 6. Revmatická a alergická onemocnění 7. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním nervového systému 8. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s infekčním onemocněním 9. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kůže 10. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kostí a kloubů 11. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s onemocněním kosterního svalstva 12. Specifika ošetřovatelské péče o dítě s revmatickým a alergickým onemocnění.
- Literature
- required literature
- SEDLÁŘOVÁ, P. a kol. Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1613-8.
- LEBL, J., JANDA, J., POHUNEK, P., STARÝ, J. et al. Klinická pediatrie. 1. vyd. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-772-1
- LEBL, J., PROVAZNÍK, K., HEJCMANOVÁ, L. a kol. Preklinická pediatrie. 2. přeprac., vyd. Praha: Galén, Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7262-438-6.
- KLÍMA, J. a kol. Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5014-9.
- HLADÍK, M. Dětské lékařství pro studenty ošetřovatelství. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2008. ISBN 980-7248-472-0.
- recommended literature
- POTTS, N. L., MANDLECO, B. L. Pediatric nursing: caring for children and their families. 3rd ed. Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning, 2012. ISBN 978-1-4354-8672-0
- FENDRYCHOVÁ, J. Péče o kriticky nemocné dítě. 1. vyd. Brno: NCO NZO, 2005. ISBN 80-7013-427-5.
- DUDERSTADT, K. Pediatric Physical Examination: An Illustrated Handbook. 3rd ed. St. Louis: Mosby, 2018. ISBN 978-0323476508.
- FENDRYCHOVÁ, J. Hodnotící metodiky v neonatologii. 2. vyd. Brno: NCO NZO, 2013. ISBN 80-7013-560-3.
- MUNTAU, C. A. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4588-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, instruktáž, demonstrace, hraní rolí, diskuze, samostudium.
- Assessment methods (in Czech)
- Splnění 80% docházky ve výuce, aktivita ve výuce (studentovi, který se z vážných důvodů nemohl povinné výuky zúčastnit, vyučující určí náhradní způsob splnění studijních povinností). Zápočet: písemný test, 80% úspěšnost.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2024/UNZSOP035