UVSRPZK024 French Language for PA II

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2015
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Institute of Public Administration and Social Policy – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
UVSRPZJ023 French Language for PA I || UVSRPZK023 French Language for PA I
splnění Francouzštiny pro VS I
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je v návaznosti na předcházející studium jazyka dále systematicky rozvíjet komunikativní kompetence, ústní i písemné, se zvláštním zřetelem na rozvíjení dovednosti porozumět čtenému textu. Záměrem je rovněž dále rozvíjet celkový kulturní obzor posluchačů pomocí textů a aktivit porovnávající reálie frankofonních zemí se stylem našeho života. Ve výuce se počítá i s rozvíjením intelektuální, etické, emocionální a estetické složky osobnosti posluchačů a k tomu jsou zařazeny texty z oblasti umění a literatury. Aby učební strategie samostudia mohla být účinně rozvíjena, opírá se výuka o základní učebnici, pracovní sešity a zvukové nahrávky vybraných textů. započítání na základě dokladu (certifikát) o zkoušce na odpovídající úrovni.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Est-ce le mien, ce portrait?
    2. Quelle image se font-ils de mois? Jean de La Bruy?re. Un homme universel (Les Caract?res).
    3. Apr?s le soleil, la pluie.
    4. Prendre de bonnes résolutions. François Rabbelais: Que je vois un abîme de science.
    5. Tout est ? "refaire" dans ma chambre. L'appartement de mes r?ves.
    6. Alphonse Daudet: Maison ? vendre.
    7. Ah, les voitures ! Le vendredi triste.
    8. Charles Baudelaire: N'importe o? hors du monde (Petits Po?mes en prose, XLVIII).
    9. Recevoir- ou ?tre reçu.
    10. De quoi a-t-on parlé chez Jean-Pierre? Anthelme Brillat-Savarin: Aphorismes du professeur pour servir de prolégoom?s ? son ouvrage et de base éternelle ? sa science (Physiologie du go?t).
    11. Podmiňovací způsob (doplnění, shrnutí); vztažné zájmeno lequel
    Opakování, cvičení z probraného učiva.
Literature
    required literature
  • TAIŠLOVÁ J. Francouzština pro střední školy. On y va!3.díl. Praha: Leda, 2001. info
Teaching methods
Interactive lecture
Lecture supplemented with a discussion
Lecture with a video analysis
Assessment methods
The analysis of student 's performance
Didactic test
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2012, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2015/UVSRPZK024