FVP:USESEP046 Ruština II - Informace o předmětu
USESEP046 Ruština II
Fakulta veřejných politik v Opavěléto 2016
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Garance
- PhDr. Květoslava Krajčová
Ústav středoevropských studií – Fakulta veřejných politik v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Středoevropská studia (program FVP, B6702-MTS)
- Cíle předmětu
- Rozvíjení komunikativních dovedností posluchačů. Rozšiřování všeobecné slovní zásoby a prohlubování znalostí mluvnických jevů v praktickém nácviku. Vedení studentů k samostatnému souvislému vyjadřování myšlenek. Kurz rovněž prohlubuje poznatky z ruských reálií. Vyučovací metody: Dialog formou rozhovoru, metody práce s textem - čtení a poslech. Důraz je kladen na důkladné procvičování učiva s hlavním zaměřením na rozvíjení řečových dovedností. Výuka je založena na principech Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Osnova
- Roční období
Svátky
Nakupování, obchody, zboží
Jídlo a nápoje, stravovací návyky, návštěva kavárny a restaurace
Sport
Město - Opava, Moskva, Praha
Cestování - dopravní prostředky
Prázdniny
- Roční období
- Literatura
- povinná literatura
- NEKOLOVÁ, V. Ruština nejen pro samouky. Praha, LEDA, 2007. info
- doporučená literatura
- BALCAR , M. Ruská gramatika v kostce. Praha, 1999. info
- ŠROUFKOVÁ, M., VENCLOVSKÁ, M., PLESKÝ, R. Česko-ruský a rusko-český slovník. Praha, 1998. ISBN 80-85927-41-1. info
- FOZIKOŠ, A., REITEROVÁ T. Reálie rusky mluvících zemí. Plzeň, 1998. info
- ČÁRA, V. a kol. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha: SPN, 1996. ISBN 80-04-24139-5. info
- Výukové metody
- Přednáška s aktivizací
Přednáška s diskusí - Metody hodnocení
- Analýza výkonů studenta
Didaktický test - Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který studenti získají na základě průběžných písemných testů a zápočtového testu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/leto2016/USESEP046