FVPFP003 Use of Multisensory Environment Snoezelen

Faculty of Public Policies in Opava
Summer 2025
Extent and Intensity
0/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PaedDr. Irena Johanka Savková, MBA (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Kateřina Janků, Ph.D.
Institute of Special Education – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(BN) && FORMA(P)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 16 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/16, only registered: 0/16
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Podstatou předmětu je získání základních teoretických (a částečně praktických) informací o konceptu Snoezelen - MSE. Celek předmětu je složen z teoreticky laděných cvičení, které svým zaměřením nastíní základní východiska a principy této metody, determinanty, možnosti a charakteristiky multismyslového konceptu Snoezelen v českých podmínkách. Studenti se souběžně seznamují s ukázkovou místností Snoezelen, kde získávají informace o využití, pomůckách, technice a zásadách práce směrem k cílové skupině osob.
Learning outcomes (in Czech)
Student absolvováním předmětu získá: Odborné znalosti: - Umí definovat obecně multismyslové koncepty; - Zná historii a souvislosti vzniku konceptu Snoezelen - MSE; - Orientuje se v epistemologických základech nauky o konceptu Snoezelen; - Zná možnosti využití multismyslového prostředí; - Umí popsat základní tři roviny Snoezelenového trojúhelníku. Odborné dovednosti: - Umí posoudit a analyzovat využití místnosti Snoezelen vzhledem ke specifické klientele; - Aplikuje poznatky o didaktických zásadách, principech a podmínkách využívání multismyslové místnosti v konkrétně vytvořené vlastní metodice. Obecné způsobilosti: - Umí přizpůsobit techniku, pomůcky a prostředí multismyslové místnosti svému cíli; - Umí posoudit využití prostředí multismyslové mísnosti dle individuálních a speciálních potřeb člověka konkrétním způsobem.
Syllabus (in Czech)
  • Studující si tento předmět registrují na začátku semestru, v němž předmět absolvují. Výukové metody zahrnují přednášky, teoretickou přípravu, semináře, individuální přípravu pod odborným vedením, praktické ukázky a diskuzi. Témata: - Vymezeníkonceptu Snoezelen - MSE. - Charakteristika principů Snoezelenu - MSE, variabilita multismyslových konceptů, cíl a záměr této metody. - Historie vzniku multismylových místností a využití dnes. - Vymezení Snoezelenového trojúhelníku, včetně detailního popisu tří participujících rovi. - Konkretizace prostředí multismyslové místnosti včetně techniky, pomůcek a možného vybavení. - Principy, pravidla, a didaktické zásady práce ve Snoezelenu. - Příklady metodického využití Snoezelenu a praktická cvičení v multismyslové místnosti.
Literature
    required literature
  • JANKŮ, Kateřina. Snoezelen v teorii, v praxi a ve výzkumu (Snoezelen in theory, practice and research). 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik, Slezská univerzita v Opavě, 2018, 125 pp. ISBN 978-80-7510-335-2. info
Teaching methods (in Czech)
Přednáška, diskuze, brainstorming, skupinová práce, samostatná práce, samostatná příprava.
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2025, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/summer2025/FVPFP003