UPPV00060 Continuous Practical Training

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
PhDr. Šárka Čížková
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Prerequisites (in Czech)
UPPV00017 Introduction to Didactics && UPPV00020 Introduction to Pedagogy
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem praxe je uvedení studenta do pedagogické reality, tj. přispět k vytváření reálné představy o profesi, vést k tvorbě prvních pedagogických dovedností, poukázat na provázanost pedagogických a psychologických disciplín v reálné práci pedagoga a doplnit studentovy představy o úloze učitele ve výchovně vzdělávacím procesu. V rámci evaluace a autoevaluace posoudit předpoklady studenta pro práci učitele (odborné, psychodidaktické). Činnosti realizované v rámci týdenní praxe mají orientační charakter a měly by umožnit prvotní seznámení se základními charakteristikami učitelské profese. V této etapě ještě nejde o poznávání problematiky výuky aprobačního předmětu, ale o obecné prvky práce učitele. Tato praxe plní funkce motivační, formativní (rozvíjení konkrétních představ studentů o pedagogické činnosti učitele), instrumentální (formou mikrovýstupů vytváření pedagogických dovedností studentů). Student se při své praxi zaměří také na: " Analýzu prostředí školy " Osobnost učitele, jeho postavení a úkoly v rámci vzdělávací soustavy " Asistentské činnosti studenta učitelství
Literature
    required literature
  • KOL. Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7. info
  • PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství UP, 1998. ISBN 80-7067-793-7. info
    recommended literature
  • ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
    not specified
  • ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-931-87-7. info
  • ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. ISBN 210-1937-9. info
  • ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 1996. ISBN 80-7041-121-X. info
  • MAŇÁK, J a kol. Profesionální praktika z pedagogiky. Brno: MU, 1992. ISBN 80-210-047101. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Cvičení 1 TYD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 1993, Winter 1994, Winter 1995, Winter 1996, Winter 1997, Winter 1998, Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2006, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2007/UPPV00060