FVP:UPPV00060 Continuous Practical Training - Course Information
UPPV00060 Continuous Practical Training
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- PhDr. Šárka Čížková
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UPPV00017 Introduction to Didactics && UPPV00020 Introduction to Pedagogy
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Secondary School Teacher Traning in Physics and Mathematics (programme FPF, M1701 Fyz) (2)
- Teacher Training - shared framework (programme FPF, M7504)
- Teacher Training - shared framework for language specializations (programme FPF, M7504)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem praxe je uvedení studenta do pedagogické reality, tj. přispět k vytváření reálné představy o profesi, vést k tvorbě prvních pedagogických dovedností, poukázat na provázanost pedagogických a psychologických disciplín v reálné práci pedagoga a doplnit studentovy představy o úloze učitele ve výchovně vzdělávacím procesu. V rámci evaluace a autoevaluace posoudit předpoklady studenta pro práci učitele (odborné, psychodidaktické). Činnosti realizované v rámci týdenní praxe mají orientační charakter a měly by umožnit prvotní seznámení se základními charakteristikami učitelské profese. V této etapě ještě nejde o poznávání problematiky výuky aprobačního předmětu, ale o obecné prvky práce učitele. Tato praxe plní funkce motivační, formativní (rozvíjení konkrétních představ studentů o pedagogické činnosti učitele), instrumentální (formou mikrovýstupů vytváření pedagogických dovedností studentů). Student se při své praxi zaměří také na: " Analýzu prostředí školy " Osobnost učitele, jeho postavení a úkoly v rámci vzdělávací soustavy " Asistentské činnosti studenta učitelství
- Literature
- required literature
- KOL. Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť fakultního cvičného učitele. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7. info
- PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc: Vydavatelství UP, 1998. ISBN 80-7067-793-7. info
- recommended literature
- ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. info
- not specified
- ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-931-87-7. info
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. ISBN 210-1937-9. info
- ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 1996. ISBN 80-7041-121-X. info
- MAŇÁK, J a kol. Profesionální praktika z pedagogiky. Brno: MU, 1992. ISBN 80-210-047101. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Cvičení 1 TYD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2007/UPPV00060