FVP:UPPVK099 Introduction to Andragogy - Course Information
UPPVK099 Introduction to Andragogy
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Juraj Kalnický, PhD., Prof. h.c.
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FPF, B7507-SvP)
- Course objectives (in Czech)
- Obsahem předmětu je vymezení andragogiky na pozadí věd o výchově a koncepce celoživotního vzdělávání, její geneze, specifické aspekty, cíle a subsystémy. Cílem předmětu je umožnit studujícím orientovat se ve specifických problémech jednotlivých subsystémů andragogiky, osvojit si právní, organizační a didaktickou stránku procesu vzdělávání dospělých, včetně terminologického aparátu vědy a metod, které používá pro zkoumání svého předmětu, porozumět vzájemným vztahům cílů, podmínek a prostředků edukace dospělých.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Základní kategorie a pojmy andragogiky
2. Andragogika v systému věd o výchově - edukologie, antropogogika, pedagogika, gerontogogika - v rámci ostatních společenských věd a věd o člověku, jejich postavení, vzájemné vazby, proces a význam osamostatňování
3. Andragogika jako věda, předmět zkoumání, její význam a úkoly v současné společnosti, funkce vzdělávání dospělých, jejich vývoj a perspektivy
4. Subsystémy andragogiky a jejich tematické zaměření, pomocné a hraniční vědy andragogiky - profesní, kulturní a integrální andragogika, péče, osvěta
5. Výzkum a vědní profilace v andragogice, osobnosti vědy, vědecké školy a institucionalizace vědy
6. Vzdělávání jako součást politiky, kategorizace komponent celoživotní učení, formální, neformální a informální učení ve světě, strategické dokumenty mezinárodní (UNESCO, EU) a národní - MŠMT ČR a MPSV ČR.
7. Didaktický aparát andragogiky - cíle, obsah, formy, metody, principy, prostředky a podmínky vzdělávání dospělých a jejich systémové vazby
8. Účastník vzdělávání, jeho motivace ke vzdělávání, vstupní úroveň, docilita
9. Lektor a organizátor vzdělávání dospělých, profesní kompetence
10. Vývoj vzdělávání dospělých v českých zemích
11. Andragogické společnosti, mezinárodní projekty (Grundtvig), sítě, kooperace
12. Andragogika v systému rozvoje lidských zdrojů, její vazby na personální management, řízení kariéry, životní styl populace
- 1. Základní kategorie a pojmy andragogiky
- Literature
- required literature
- KALNICKÝ J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1. info
- MALACH J., ZAPLETAL B. Vybrané problémy andragogiky. Ostrava : PdF OU, 2005. ISBN 80-7368-043-2. info
- BENEŠ M. Andragogika. Teoretické základy. Praha : Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 80-86432-23-8. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 4 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2007/UPPVK099