FVP:UPPVIP049 Methodology of Participation i - Course Information
UPPVIP049 Methodology of Participation in Experience Teaching and Gaming Activities
Faculty of Public Policies in OpavaWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Lucia Drotárová, PhD. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Timetable of Seminar Groups
- UPPVIP049/A: each even Thursday 11:25–13:00 C205, each even Thursday 17:15–18:50 C309, L. Drotárová
- Prerequisites (in Czech)
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/30, only registered: 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Social Pathology and Prevention (programme FVP, SPP)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvodní metodický vstup vyučujícího k participačním metodám:
- 1.1 Efektivnost edukačních metod – andro-didaktické principy se zvýrazněním efektivního organizování práce ve skupinách/v plénu a tvorby scénářů
- 1.2 Význam zážitkové výuky a herních činností pro dospělé edukanty; zadání jednotlivých metod studentům/skupinám studentů
- 2. Cvičení – nácvik metod na bázi scénářů vytvořených studenty:
- 2.1 didaktická etuda – ledolamka
- 2.2 interaktivní výklad
- 2.3 z diskusní metody – diskuse v plénu, ve skupinách, panelová diskuze
- 2.4 brainstorming
- 2.5 brainwriting
- 2.6 případová metoda
- 2.7 metoda BoKaM
- 2.8 metoda BDP – balíku došlé pošty
- 2.9 inscenační metoda (s videozáznamem – ve vztahu k níže uvedenému bodu 2.11)
- 2.10 metoda DELFI
- 2.11 uplatnění video-setu u participačních metod – ve vztahu k edukačním technologiím a ICT gramotnosti
- Literature
- required literature
- KALNICKÝ, J. Determinanty efektivnosti edukačního procesu. Ostrava, 2017. ISBN 978-80-7329-428-1. info
- KALNICKÝ, J. Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů. Ostrava: Repronis, 2017. ISBN 978-80-7329-430-4. info
- KALNICKÝ, J. Metodika participace v zážitkové výuce a herních činnostech. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2017. Dostupné z: https://elearning.fvp.slu.cz/enrol/index.php?id=218.
- KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80251-2562-5. info
- KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029-12-1. info
- recommended literature
- KALNICKÝ, J. Brainstorming. p. 94. In: FEDERIGHI, P. (ed.) Glossary of Adult Learning in Europe. Hamburg: European Association for the Education, 1999. ISBN 92 820 1103-8. info
- KALNICKÝ, J. Celoživotní učení, edukace dospělých a seniorů; relační a kauzální analýza geneze. Ostrava: Repronis, 2014. ISBN 978-80-7329-403-8. info
- MAŇÁK, J. a ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. 6. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4. info
- SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8. info
- ZORMANOVÁ, L. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4590-9. info
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet PS: ověření znalostí z určené povinné literatury, docházka, aktivní účast v seminářích zápočet KS: ověření znalostí z určené povinné literatury, studenti plní úkoly ze studijní opory *Specifikace podmínek pro ukončení předmětu bude v informačním systému vždy před zahájením výuky v semestru.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2022/UPPVIP049