FVP:UPPVIP049 Metodika participace v zážitko - Informace o předmětu
UPPVIP049 Metodika participace v zážitkové výuce a herních činnostech
Fakulta veřejných politik v Opavězima 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Lucia Drotárová, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Kontaktní osoba: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- UPPVIP049/A: každý sudý čtvrtek 11:25–13:00 C205, každý sudý čtvrtek 17:15–18:50 C309, L. Drotárová
- Předpoklady
- FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/30, pouze zareg.: 0/30 - Mateřské obory/plány
- Sociální patologie a prevence (program FVP, SPP)
- Osnova
- 1. Úvodní metodický vstup vyučujícího k participačním metodám:
- 1.1 Efektivnost edukačních metod – andro-didaktické principy se zvýrazněním efektivního organizování práce ve skupinách/v plénu a tvorby scénářů
- 1.2 Význam zážitkové výuky a herních činností pro dospělé edukanty; zadání jednotlivých metod studentům/skupinám studentů
- 2. Cvičení – nácvik metod na bázi scénářů vytvořených studenty:
- 2.1 didaktická etuda – ledolamka
- 2.2 interaktivní výklad
- 2.3 z diskusní metody – diskuse v plénu, ve skupinách, panelová diskuze
- 2.4 brainstorming
- 2.5 brainwriting
- 2.6 případová metoda
- 2.7 metoda BoKaM
- 2.8 metoda BDP – balíku došlé pošty
- 2.9 inscenační metoda (s videozáznamem – ve vztahu k níže uvedenému bodu 2.11)
- 2.10 metoda DELFI
- 2.11 uplatnění video-setu u participačních metod – ve vztahu k edukačním technologiím a ICT gramotnosti
- Literatura
- povinná literatura
- KALNICKÝ, J. Determinanty efektivnosti edukačního procesu. Ostrava, 2017. ISBN 978-80-7329-428-1. info
- KALNICKÝ, J. Didaktický přínos edukačních metod s vyšší participací edukantů. Ostrava: Repronis, 2017. ISBN 978-80-7329-430-4. info
- KALNICKÝ, J. Metodika participace v zážitkové výuce a herních činnostech. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2017. Dostupné z: https://elearning.fvp.slu.cz/enrol/index.php?id=218.
- KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80251-2562-5. info
- KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029-12-1. info
- doporučená literatura
- KALNICKÝ, J. Brainstorming. p. 94. In: FEDERIGHI, P. (ed.) Glossary of Adult Learning in Europe. Hamburg: European Association for the Education, 1999. ISBN 92 820 1103-8. info
- KALNICKÝ, J. Celoživotní učení, edukace dospělých a seniorů; relační a kauzální analýza geneze. Ostrava: Repronis, 2014. ISBN 978-80-7329-403-8. info
- MAŇÁK, J. a ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. 6. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4. info
- SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8. info
- ZORMANOVÁ, L. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4590-9. info
- Metody hodnocení
- zápočet PS: ověření znalostí z určené povinné literatury, docházka, aktivní účast v seminářích zápočet KS: ověření znalostí z určené povinné literatury, studenti plní úkoly ze studijní opory *Specifikace podmínek pro ukončení předmětu bude v informačním systému vždy před zahájením výuky v semestru.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fvp/zima2022/UPPVIP049