PEMNPMAF Marketing of Financial Services

School of Business Administration in Karvina
summer 2024
Extent and Intensity
2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Timetable
Tue 13:05–14:40 MS
  • Timetable of Seminar Groups:
PEMNPMAF/01: Thu 13:55–14:40 B101, V. Kopřivová
PEMNPMAF/02: Thu 14:45–15:30 B101, V. Kopřivová
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( N ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 63 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 41/63, only registered: 0/63
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
To acquaint students with specific problems of services marketing in the financial sector. The course explains the specifics of financial services and marketing mix in financial services-7P. Attention is also paid to customer behaviour, segmentation of financial markets, marketing research and issue of building long-term and mutually beneficial relationships with customers - CRM.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úloha marketingu ve finančních službách
    Definování finančního marketingu a trhu. Marketing služeb, vlastnosti a klasifikace služeb. Marketingový mix ve službách - 7P. Subjekty na finančním trhu. Současné trendy ve finančních službách z pohledu zákazníka a z pohledu finančních institucí. Vliv robotizace a automatizace na finanční služby. Finanční gramotnost. Finanční arbitr. Segmentace finančního trhu. Strategie zacílení. Positioning a repositioning. Chování zákazníků - hierarchie finančních potřeb, rozhodovací proces nákupu finanční služby, typy finanční klientely – affluentní klient, specifika privátního bankovnictví.
    2.Finanční služba
    Klasifikace a prvky finanční služby. Základní a doplňkový finanční produkt. Emoční přidaná hodnota. Produktový mix finanční instituce. Nástroje produktové politiky. Životní cyklus finančních produktů. Vývoj a cíle nových produktů na finančním trhu. Marketing platebních karet – základní pojmy, druhy platebních karet. Bezkontaktní platby. Marketingové programy. Nové trendy a technologie v oblasti platebních karet (biometrické identifikační metody).
    3.Cenová a distribuční politika v oblasti finančních služeb.
    Význam materiálního prostředí. Definování, druhy cen. Cenové cíle. Metody a faktory tvorby ceny. Cenová strategie a taktika. Cenová elasticita. Package ve finančních službách. Ochrana zájmů klientů v cenové politice finančních institucí. Kodex mobility klientů. Faktory ovlivňující volbu distribuční strategie, typy distribučních strategií a kanálů. Typy poboček. Nové distribuční trendy - technologická distribuce, netradiční pobočky, franchising. Materiální prostředí finanční instituce, prostorové a emocionální efekty různých stimulů, senzorický marketing, merchandising.
    4.Marketingová komunikace finančních služeb v on-line a off-line prostředí
    Cíle marketingové komunikace, komunikační proces. Základní terminologie v oblasti marketingové komunikace. Legislativní omezení prezentace finančních produktů. Marketingový komunikační mix finanční instituce v pojetí off-line a on-line. Emoce a doporučovatelé ve finanční reklamě. Podniková identita a image finanční instituce. Nové trendy v oblasti marketingové komunikace a jejich aplikace ve finanční sféře.
    5.Lidé a procesy ve finančních službách
    Interní marketing finanční instituce a jeho cíle, zvyšování kvality zaměstnanců, kontrolní a motivační systémy. Kategorizace zaměstnanců finanční instituce. Úkoly, aktivity, schopnosti a vlastnosti prodejců v marketingovém procesu. Psychologie osobního prodeje, význam neverbální komunikace. Dlouhodobé budování vztahů se zákazníky – Churn management, retenční kampaně, typy zákaznické loajality. Definování a kategorizace procesů. Zapojení klienta do procesů, vyřizování stížností, řízení spotřebitelské poptávky. Typy kontaktů se zákazníkem. Reengineering.
    6.Specifika marketingového výzkumu ve finančních službách
    Základní pojmy a metody. Trendy v marketingovém výzkumu uplatnitelné v oblasti finančních služeb. Vybrané metody kvalitativního výzkumu. Mystery shopping v oblasti finančních služeb. Výzkum zákaznické zkušenosti ve finančních službách – NPS (Net Promoter Score).
Literature
    required literature
  • MATUŠÍNSKÁ, Kateřina. Marketing finančních služeb: Distanční studijní text (Marketing of Financial Services). Online. 2nd ed. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021. 266 pp. ISBN 978-80-7510-447-2. [citováno 2024-04-24] info
  • ZAPLETALOVÁ, Š., BRACINÍKOVÁ, V. a MATUŠÍNSKÁ, K., 2019. Marketing služeb. Karviná: SU OPF.
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Online. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. [citováno 2024-04-24] info
    recommended literature
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. Online. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2. [citováno 2024-04-24] info
  • KARLÍČEK, M and KOL. Základy marketingu. Online. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. [citováno 2024-04-24] info
  • TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Online. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8. [citováno 2024-04-24] info
  • KOTLER, P. and K. L. KELLER. Marketing Management. Online. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-2474150-5. [citováno 2024-04-24] info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Online. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. [citováno 2024-04-24] info
  • VYSEKALOVÁ, J and KOL. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Online. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3. [citováno 2024-04-24] info
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na studenta: docházka na semináře (min. 50 % účast).
Hodnotící metody: týmová semestrální práce a její prezentace (40 % hodnocení), závěrečná písemná zkouška (60 % hodnocení).
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/PEMNPMAF