KCJ204 Jazyk 1 (ruština) 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Zvládnout přechod od všeobecné komunikace v ruštině ke komunikace pracovního charakteru ve sféře obchodu a podnikání. Pozornost bude věnována především nácviku frazeologismů užívaných při obchodních jednáních s ruským partnerem včetně telefonických hovorů a procvičování dovedností v porozumění slyšenému. Studenti budou pracovat s jednoduchými odbornými texty z ekonomicky a marketingově orientovaných současných ruských periodik. Okruh mluvnických znalostí bude upevňován a rozšiřován s ohledem na potřeby probíraných témat. Textové materiály budou sloužit jak k získání profesní slovní zásoby, tak sociokulturní kompetence studentů.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    Lekce 1 Image firmy.
    Lekce 2 Konkurs.
    Lekce 3 Základy pracovní komunikace.
    Lekce 4 Obchodní jednání v telefonním styku. firmy.
    Lekce 5 Služební cesty.
    Lekce 6 Reklama.
    Obsah předmětu:
    Lekce 1: Vytváření dobré pověsti firmy. Modernizace provozu. Spolupráce firem.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.
    Lekce 2: Příprava a realizace konkurzního řízení. Vyplňování dotazníku. Odpověď na
    inzerát. Životopis.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.
    Lekce 3: Zvláštnosti ruské řečové etikety ve sféře byznysu.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.
    Lekce 4: Telefonické pracovní rozhovory. Odstraňování komunikačních bariér. Zásady
    správného telefonního kontaktu.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.
    Lekce 5: Příprava a realizace služební cesty. Zohlednění interkulturních diferenciací.
    Druhy dopravy. Hotely, restaurace.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.
    Lekce 6: Význam reklamy v obchodní činnosti firmy. Typy reklamy. Reklama v masmédiích.
    Upevňování a rozšiřování mluvnických dovedností.

    Při výuce předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média. Studenti mají k dispozici internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále mají studenti možnost využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz. Také mají možnost pracovat s portály www. yandex. ru, www. lenta.ru, aj.
Informace učitele
Formou cvičení bude procvičováno zvládání stanoveného učiva. Kontrola znalostí bude prováděna formou 2 průběžných a 1 zápočtového testu /20,20,60 bodů/. Pro zápočet je nutná 60 % úspěšnost.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 1991, léto 1992, léto 1993, léto 1994, léto 1995, léto 1996, léto 1997, léto 1998, léto 1999, léto 2000, léto 2001, léto 2002, léto 2003, léto 2004, léto 2005, léto 2006, léto 2008.