OPF:SV614 Business Ethics - Course Information
SV614 Business Ethics
School of Business Administration in KarvinaSummer 2007
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Bohumil Fiala, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Bohumil Fiala, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Bohumil Fiala, Ph.D.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, N_HOSPOL)
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- National Economy (programme OPF, M_HOSPOL)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními kategoriemi a pojmy etiky, s hlavními okruhy, kterými se zabývá podnikatelská etika a na základě toho je podnítit k morálnímu jednání v podnikání a v životě vůbec. Výklad orientovat tak, aby korespondoval zejména se strukturou předmětů Nauka o podniku, Management, Personalistika, Personální management, Filozofie a etika aj.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Metodický a motivační úvod do předmětu
2. Úvod do etiky
3. Podnikatelská etika
4. Etické kodexy
5. Etické aspekty ochrany životního prostředí
6. Etika a reklama
7. Manažerská etika
8. Etika a pracovní vztahy
Obsah předmětu:
1. Metodický a motivační úvod do předmětu
Uvedení do předmětu, motivování vysokoškolských studentů, vysvětlení významu a podstaty předmětu, vyřešení základních organizačních záležitostí týkajících se předmětu.
2. Úvod do etiky
Etika jako věda o morálce, vědeckost etiky, filozofická etika, situační etika, etické normy - podmíněnost-cíl, autorita a etika. Výzkumné metody etiky.
3. Podnikatelská etika
Podnikatelská etika jako aplikovaná integrativní normativní etika zabývající se zkoumáním interakce mezi etikou a ekonomikou. Vývoj podnikatelské etiky jako akademické disciplíny. Tři úrovně podnikatelské etiky.
4. Etické kodexy
Podstata, význam a typy etických kodexů. Profesní etické kodexy. Etické kodexy podniků.
5. Etické aspekty ochrany životního prostředí
Podstata ekologických problémů. Etická dimenze ekonomie životního prostředí
6. Etika a reklama
Základní funkce reklamy. Základní etické požadavky na reklamu. Pravda, nepravda a lež v reklamě. Subjekty morální zodpovědnosti za reklamu.
7. Manažerská etika
Význam a podstata manažerské etiky. Problém morálního rozhodování. Etický profil manažera.
8. Etika a pracovní vztahy
Etika v zaměstnaneckých vztazích. Rovnoprávnost v zaměstnání, etický aspekt diskriminace. Etický aspekt vztahu zaměstnanců a zaměstnavatelů.
V rámci výuky předmětu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2007/SV614