KOM515 Corporate Communication

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními rysy firemní komunikace, její organizací, cíli a prostředky. Studenti jsou seznamováni s teoretickými a praktickými problémy firemní komunikace a způsoby jejich řešení. Seminární složka je zaměřena na nácvik konkrétních dovedností mluvené a psané firemní komunikace.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura kurzu:
    1. Podstata a rysy firemní komunikace
    2. Komunikační image firmy
    3. Komunikační sítě firmy
    4. Komunikační kanály a komunikační média
    5. Typy firemních komunikátů
    6. Prezentace firmy
    7. Interkulturní firemní komunikace
    8. Komunikace v malé a střední firmě
    9. Standardizace firemní komunikace
    10. Komunikační audit firmy
    Obsah kurzu:
    1. Podstata a rysy firemní komunikace
    Rozdíly mezi firemní komunikací a každodenní komunikací, rysy firemní komunikace. Komunikace jako součást soft quality firmy. Optimalizace komunikace firmy, komunikační trénink pracovníků firmy.
    2. Komunikační image firmy
    Podstata komunikačního image a identity firmy. Prvky komunikačního image firmy (mluvené a psané). Grafický manuál firmy. Vytváření komunikačního image firmy.
    3. Komunikační sítě firmy
    Vztah organizační a komunikační struktury firmy. Typy komunikačních sítí ve firmě a jejich vlastnosti. Neoficiální komunikační sítě ve firmě.
    4. Komunikační kanály a komunikační média
    Základní typy komunikačních kanálů a komunikačních médií ve firemní komunikaci. Přednosti a omezení jednotlivých kanálů a médií. Hierarchie efektivity komunikačních kanálů a médií. Kritéria výběru vhodného média.
    5. Typy firemních komunikátů
    Základní typy mluvených a psaných komunikátů ve firmě, jejich tvorba a hodnocení. Firemní korespondence. Přímá a zprostředkovaná komunikace. Interní a externí firemní komunikace. Horizontální a vertikální komunikace.
    6. Prezentace firmy
    Formy prezentace firmy s ohledem na vytváření komunikačního image firmy. Zásady prezentace firmy. Příprava, realizace a hodnocení prezentace. Nácvik prezentace s využitím moderní prezentační techniky.
    7. Interkulturní firemní komunikace
    Komunikace v období globalizace. Komunikace v monolingvní a multilingvní firmě. Způsoby překonávání komunikačních bariér v multilingvní firmě. Komunikační struktura multilingvní firmě.
    8. Komunikace v malé a střední firmě
    Specifika komunikace v malé a střední firmě. Problémy komunikace v malé a střední firmě. Optimalizace komunikace v malé a střední firmě.
    9. Standardizace firemní komunikace
    Význam standardizace ve firemní komunikaci, výhody a nevýhody standardizace. Nácvik mluvených a psaných vzorců komunikačního chování ve firmě.
    10. Komunikační audit firmy
    Pojem komunikační audit. Cíle komunikačního auditu ve firmě. Fáze komunikačního auditu. Techniky komunikačního auditu. Hodnocení výsledků komunikačního auditu.

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
Literature
    required literature
  • JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-2470781-0. info
  • HARGIE, O., TOURISH, D. Handbook of Communication Audits for Organisations. New York, 2002. ISBN 0-415-18642-0. info
  • HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5. info
    recommended literature
  • CZERNIAWSKA, F. Corporate Speak. The use of Language in Business. MacMillan London, 1997. ISBN 0-333-67477-4. info
  • STALLARD, J, SMITH, R., PRICE, S. Business Communication. Illinois, 1989. ISBN 0-256-03169-X. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1990, Summer 1991, Winter 1991, Summer 1992, Winter 1992, Summer 1993, Winter 1993, Summer 1994, Winter 1994, Summer 1995, Winter 1995, Summer 1996, Winter 1996, Summer 1997, Winter 1997, Summer 1998, Winter 1998, Summer 1999, Winter 1999, Summer 2000, Winter 2000, Summer 2001, Winter 2001, Summer 2002, Winter 2002, Summer 2003, Winter 2003, Summer 2004, Winter 2004, Summer 2005, Winter 2005, Summer 2006, Winter 2006, Summer 2007, Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/KOM515