OPF:MAR101M Strategický marketing - Informace o předmětu
MAR101M Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2008
- Rozsah
- 3/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, N_HOSPOL)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, N_HOSPOL)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, N_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, N_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu: Strategický marketing navazuje a rozvíjí poznatky z předmětu marketing a z předmětu management. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Osnova
- Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
1. Podstata a obsah strategického marketingu
2. Vývoj strategického marketingu
3. Vývoj systému strategického marketingu
4. Vybrané funkce strategického marketingu
5. Vyhledávání strategických příležitostí
6. Tvorba strategických marketingových programů
7. Prostředí ovlivňující strategický marketing
8. Uplatnění strategického marketingu při vytváření konkurenční strategie
9. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy
10. Strategický marketing a informační management
11. Aplikace strategického marketingu
12. Organizační modely marketingového managementu na podporu strategické orientace
firmy
13. Mezinárodní strategický marketing a jeho uplatňování.
- Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů.
- Literatura
- povinná literatura
- H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. info
- SANDFORD, K. Fruhen mit Liebe. Bern: Fischer media, 1999. ISBN 3-85681-445-0. info
- SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
- PITRA, Z. Inovační strategie. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80 7169-461-4. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
- Informace učitele
- Požadavky na absolvování předmětu:
Vypracování projektu nebo eseje dle zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Téma bude zadáno do 3. týdne po zahájení výuky. Odevzdání projektu do konce zápočtového týdne. Podmínkou připuštění ke zkoušce je odevzdání projektu. Jeho hodnocení je součástí celkového hodnocení studenta z daného předmětu. Předmět v modulu navazující magisterské specializace je ukončen zápočtem.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2008/MAR101M