MARK006 Marketing of Small and Medium-sized Companies

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Základním cílem a posláním kurzu je proto zprostředkovat studentům na základě obecných podmínek aktuální poznatky o charakteristice a chování marketingově orientovaných malých a středních firem. Jedná se zejména o vymezení a postavení malých a středních firem v reálném tržním prostředí, o jejich orientaci, fungování, tvorbě poslání a řízení marketingových procesů a marketingového plánování tak, aby tyto firmy co nejlépe plnily své funkce v ekonomice. Nedílnou součástí obsahu předmětu jsou rovněž aktuální informace o formách podpory v oblasti inovačního podnikání a zapojování malých firem do mezinárodních tržních svazků v rámci evropských struktur.
    1. Základní pojmy
    2. Postavení malých a středních podniků v ČR a v tržních ekonomikách vyspělých zemí světa
    3. Podpora malého a středního podnikání
    4. Rozhodnutí o založení vlastní existence na základě analýzy marketingového prostředí
    5. Provozní a technické aspekty malého a středního podnikání
    6. Tvorba základů marketingové strategie pomocí plánovacích procesů
    7. Financování v malém a středním podnikání
    8. Podnikatelské plány a jejich příprava z marketingového pohledu
    9. Podnikatelské riziko jako součást marketingového prostředí
    10. Družstevnictví jako jedna z forem malých a středních firem
    11. Inovační podnikání
    12. Možnosti uplatňování marketingových nástrojů v činnosti malých firem
    13. Způsoby a možnosti realizace mezinárodního marketingu malých a středních firem
Literature
    required literature
  • HECZKOVÁ, M. Marketing malých a středních firem. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-356-0. info
  • VEBER, J., SRPOVÁ, J. A KOL. Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1069-2. info
    recommended literature
  • BLAŽKOVÁ, M. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1535-3. info
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
  • H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. info
  • KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
  • FORET, M., PROCHÁZKA, P., VACULÍK, J., KOPŘIVOVÁ, K., FORET,. Marketing - základy a postupy. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-558-X. info
  • FOTR, J. Podnikatelský plán. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-812-1. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
  • FOTR, J. Jak hodnotit a snižovat podnikatelské riziko. Praha: Grada Publishing, 1992. ISBN 80-85603-06-3. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MARK006