MARPCST Price Strategy and Tactics

School of Business Administration in Karvina
Summer 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Seznámit posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
Syllabus (in Czech)
  • Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
    1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    5. Proces prognózování cen
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    9. Funkce nákladů v tvorbě cen
    10. Analýza nákladů aktivit organizace
    11. Řízení nákladů
    12. Tvorba cen a právní aspekty
    13. Aktuální problémy cenové tvorby

Literature
    required literature
  • DOYLE, D., P. Strategické řízení nákladů. Praha: ASPI, 2002. ISBN 80-7357-189-7. info
  • JANEČKOVÁ, L., MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SLU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
  • HANNA, N., DODGE, H., R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4. info
    recommended literature
  • STEPHEN, L., MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. Praha: Economia, 2007. ISBN 1210-0714. info
  • NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
  • NAGLE, T., T., HOLDEN, R., K. The Strategy And Tactics Of Pricing - A Guide To Profitable Decision Making. Prentice Hall, 1995. info
  • HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2008/MARPCST