TVASAPHBLC Hokejbal

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2008
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Jiří Helešic, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jaroslav Uchytil (cvičící)
Garance
PaedDr. Jiří Helešic, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem našeho programu volitelných tělovýchovných a sportovních aktivit je individuální výběr tělovýchovných aktivit na základě - předchozí sportovní aktivity, zájmu, zdravotního stavu, fyzické kondice, časových možností atd. Nabídka jednotlivých specializací se každým semestrem v jistém rozsahu obměňuje, a to s přihlédnutím k zájmu studentů, sezóně daného sportu, možností materiálního a personálního zabezpečení, výši přidělených finančních prostředků, dosažitelností vhodných prostor pro výuku atd. Pestrost a různorodost nabízených sportovních specializací je hlavní charakteristikou tohoto programu. Dané specializace se v mnoha případech vnitřně dále člení na základní výuku a výkonnostní sportovní trénink, dle úrovně posluchačů i postupnosti výuky. Výuka může mít formu pravidelné semestrální výuky, formu krátkodobých intenzivních soustředění a formu blokové výuky.
Osnova
  • Hokejbal
    Na základě vstupní diagnostiky herní úrovně zapsaných studentů, sestavení specifického semestrálního programu výuky specializace. Cílem je tvořivé využití znalosti pravidel hokejbalu. Cílem je dále vytvoření takových návyků, které vedou k automatizaci chování hráče a postupně v kreativní přístup ke hře. Výuka má charakter sportovního tréninku, je však určena i pro začínající hráče. Předmět může být dále specifikován pro pokročilé hráče a začátečníky.
    1. Vstupní diagnostika, bezpečnost při provádění pohybových aktivit, pravidla.
    2. Nácvik a zdokonalování základních HČJ - lokomoce s míčkem a bez míčku, přihrávka, základy střelby.
    3. Založení útoku - rychlý protiútok: výhoz brankáře, dlouhá přihrávka, nahození. Založení postupného protiútoku - spolupráce s brankářem, výpomocná přihrávka. Krytí míčku a pohyb hráčů bez míčku.
    4. Činnost družstva v obraně. v obraně. Důraz je kladen na kolektivní pojetí hry a co nejrychlejší transfer všech nacvičovaných činností do herních podmínek.
    5. Výuka může mít charakter sportovního tréninku odbíjené. Ve výuce se předpokládá postupná specializace úkolů jednotlivých hráčů při hře družstva.
Literatura
    doporučená literatura
  • KACMARCZYK, R. Florbal. Praha, 2006. ISBN 80-251-1271-3. info
  • PERIČ, T., PŘEROST, M., KADANĚ, J. Hokejbal - průvodce tréninkem. Praha, 2006. ISBN 80-247-1801-4. info
  • SKRUŽNÝ, Z. A KOL. Technika, trénink, pravidla hry. Praha, 2006. ISBN 80-247-0383-1. info
  • PERIČ, T. Lední hokej - trénink budoucích hvězd. Praha, 2002. ISBN 80-247-0472-2. info
  • VANCL, K., ZLATNÍK, D. A KOL. Florbal: učebnice pro trenéry. Praha, 2001. ISBN 80-864-0203-7. info
  • ROUBAL, B. A KOL. Základy florbalu. Praha, 1996. info
Informace učitele
Aktivní účast na minimálně 60 % celkového rozsahu semestrální výuky, tj. 8 cvičení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007, zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014.