OPF:KCJK403 Language 1 (Spanish) Part 3 - Course Information
KCJK403 Language 1 (Spanish) Part 3
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, B_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Hotel Industry (programme OPF, B6503GAHOT)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- V návaznosti na předchozí části se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět prohlubuje dosažené znalosti gramatického a lexikálního systému španělského jazyka v kombinaci s intenzivním nácvikem čtyř jazykových dovedností v komunikativním kontextu. Vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Arte y espectáculos
Teatro
Valorar con énfasis, proponer, dejar que elija el interlocutor, sugerir.
Hasta que + ind./subj./temporales/, como, adonde, cuando, lo que, etc. + presente de subjuntivo.
2. Nuestro planeta
Artículo periodístico
Opinar, involuntariedad.
Está claro, es obvio, es evidente que + ind., me parece lógico que + subj., antes de + inf., antes de que + subj. /temporales/, se + me/le/nos/os/les.
3. Información y medios de comunicatión
Artículo periódistico
Preguntar por la dificultad, preguntar por la diferencia, opinar.
Pienso /Estoy seguro de que + ind., superlativos, no?sino, no sólo?sino también.
4. Relaciones sociales
Artículo periódistico
Felicitar, saludar a otro, cambinos experimentados en las personas, diferencia de edad.
Como + Subj. (condicionales).
Sin que + Subj. (modales).
- 1. Arte y espectáculos
- Literature
- required literature
- CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
- DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
- recommended literature
- HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
- DUBSKÝ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-054-0. info
- BARALO, M. Certificado Inicial. Madrid: Edelsa, 1994. ISBN 84-7711-090-5. info
- URIZ, F. En Espaňa. London: Chancerel, 1993. ISBN 0-905703-91-X. info
- REJZEK, A. a kol. Španělština pro jazykové školy II. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-21039-2. info
- PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
- Language of instruction
- Spanish
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJK403