KCJK403S Spanish - Part 3

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.1 středně pokročilí směřující k úrovni pokročilých V návaznosti na předchozí části se rozšiřují a upevňují jazykové struktury a dovednosti na pokročilé úrovni. Rozšiřují se znalosti o životě španělsky hovořících zemí. Důraz je kladen na práci s autentickým publicistickým textem. Předmět prohlubuje dosažené znalosti gramatického a lexikálního systému španělského jazyka v kombinaci s intenzivním nácvikem čtyř jazykových dovedností v komunikativním kontextu. Vede studenty k uvědomělému a cílevědomému používání jazyka v komunikaci jak z hlediska plynulosti, tak správnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Arte y espectáculos
    2. Nuestro planeta
    3. Información y medios de comunicación
    4. Relaciones sociales
    Obsah předmětu:
    1. Arte y espectáculos
    Teatro
    Valorar con énfasis, proponer, dejar que elija el interlocutor, sugerir.
    Hasta que + ind./subj./temporales/, como, adonde, cuando, lo que, etc. + presente de subjuntivo.
    2. Nuestro planeta
    Artículo periodístico
    Opinar, involuntariedad.
    Está claro, es obvio, es evidente que + ind., me parece lógico que + subj., antes de + inf., antes de que + subj. /temporales/, se + me/le/nos/os/les.
    3. Información y medios de comunicatión
    Artículo periódistico
    Preguntar por la dificultad, preguntar por la diferencia, opinar.
    Pienso /Estoy seguro de que + ind., superlativos, no?sino, no sólo?sino también.
    4. Relaciones sociales
    Artículo periódistico
    Felicitar, saludar a otro, cambinos experimentados en las personas, diferencia de edad.
    Como + Subj. (condicionales).
    Sin que + Subj. (modales).

    Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
Literature
    required literature
  • CASTRO, F. Ven 3. Plzeň: Fraus, 1995. ISBN 80-85784-53-X. info
  • DE PRADA, M. Hablando de Negocios. Madrid: EDELSA, 1993. info
    recommended literature
  • HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: ACADEMIA. ISBN 80-200-0552-8. info
  • PROKOPOVÁ, L. Španělština pro samouky. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-25973-1. info
Language of instruction
Spanish
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJK403S