KCJKK119S Business Assignments (Case Studies) in German

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Předmět obsahuje pět mezinárodních případových studií. Cílem těchto studií je umožnit studentům na úrovni B2 až C1 seznámit se s podnikatelskou problematikou, přičemž si posluchači zdokonalí plynulost ve všech jazykových dovednostech, tj. mluvení, poslechu, čtení a psaní. Metoda případových studií byla vybrána, protože umožní studentům účastnit se přímo řešení vlastních problémů. Studenti představují a obhajují své myšlenky v cizím jazyce, jsou nuceni v něm přemýšlet, výuka není orientována na jazyk ale na věcnou stránku problému, studenti přebírají zodpovědnost za učení. Cílem předmětu tedy je zdokonalení jazykových dovedností v kontextu odborných problémů.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    Výuka je rozdělena do pěti samostatných případových studií, které tvoří následující tématické okruhy:
    1. Řešení konfliktů v mezinárodním obchodním prostředí.
    2. Porušení dohod v mezinárodním prostředí a etika obchodu.
    3. Problematika diskriminace na pracovišti v mezinárodní firmě.
    4. Vyjednávání a řešení případů uzavření a porušení dodavatelských smluv o výhradním zastoupení.
    5. Joint venture a zakládaní firem v mezinárodním prostředí.
    Struktura jednotlivých případových studií:
    Předmět se skládá z přednášek a pěti případových studií. Během semestru proběhnou tři ústní testy, kdy na základě probraných studií probíhá vyjednávání. Každá studie probíhá v těchto krocích:
    - teoretický úvod do problematiky vyjednávání
    - praktická aplikace teoretických poznatků na konkrétní případové studií
    - definice skrytých rysů studie
    - analýza dat
    - návrh alternativních řešení
    - definice relevantních kritérií pro rozhodování
    - výběr možnosti na základě daných kritérií
    - jednání
    - zpětná vazba
    Obsah předmětu:
    1. Způsob vyjednávání - úvod do problematiky vyjednávání
    2. Kulturní povědomí v mezinárodním obchodním styku
    3. Vyjednávací styly, obchodní zvyklosti v různých kulturách
    4. Navázání obchodního kontaktu, zakládání firem v mezinárodním prostředí
    5. Řešení konfliktů a jejich prevence v případě porušení smlouvy
    6. Project management a team management v zahraniční firmě
Literature
    required literature
  • HERMANN, A., BROSCHE, O. Brand Identity - Konzeption als strategische Basis für erfolgreiche Modemarken in Markenartikel 9/93. info
  • CATRINA, W. Die Eroberung der Luxusmeilen, in Marketing und Kommunikation 11/97. info
  • FASNACHT, H. U. Der Verkaufsberater 2000. Zurich: NM Verlag, 1996. info
  • Sponsoring Profile. Tennis, UFA Firm- und Fernseh- GmbH und Co. KG. Hamburg, 1996. info
  • PIPP, G. Markterfolg. Zurich: Schweizerische Kreditanstalt, 1987. info
    recommended literature
  • www. burson-marsteller.de/Profil/Kunden/studien/novartis.htm. info
  • Bundesverband Video (BVV), Vereinigung der Video-Programmanbietr Deutschlands e.V., Zahlen und Fakten. Hamburg, 1995. info
Language of instruction
German
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/KCJKK119S