OPF:MAR116 Marketing of Towns and Municip - Course Information
MAR116 Marketing of Towns and Municipalities
School of Business Administration in KarvinaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Obecná východiska
2. Určení marketingového prostředí
3. Marketingový informační systém
4. Segmentace a positioning municipalit.
5. Marketingový mix obce
6. Produkt obce
7. Cena produktu
8. Volba distribučních kanálů
9. Materiální prostředí obce
10. Komunikační mix a lidé
11. Procesy poskytování produktu
12. Strategie municipality
13. Podnikatelská kultura municipality
14. Marketing strategie obce a partnerství
Obsah kurzu:
1.Obecná východiska.
Marketing, nástroje marketingu a veřejné služby. Vývoj marketingové koncepce municipality, problémy, výhody. Typologie měst a obcí.
2. Určení marketingového prostředí obce.
Marketingové prostředí obce. Vnější a vnitřní prostředí. Makroprostředí (stát), mezzoprostředí (region), mikroprostředí (město, podnik). Vztah vnějšího prostředí obce a vnějšího podniku.
3. Marketingový informační systém.
Marketingový informační systém a potřeby obce. Prvky systému, stálé interní údaje, interní ad hoc údaje a údaje shromažďované marketingovým výzkumem. Specifika marketingového výzkumu obcí.
4. Segmentace a positioning municipality
Hledání postavení obce v konkurenčním prostředí. Identifikace a zaujetí tržního postavení. Positioning obce na trhu nových podnikatelských investic.Hledané výhody a výběr lokalizace podniků. Určování tržních segmentů obce. Zákazníci obce.
5. Marketingový mix obce.
Veřejné služby a marketing obce. Vlastnosti služeb a jejich důsledky pro marketing. Marketingový mix obce a jeho prvky.
6. Produkt obce.
Produkt obce, jeho prvky, formy a úroveň. Kvalita produktu a problémy jejího měření. Typy ukazatelů, subjekty hodnocení kvality. Využití technik marketingového výzkumu k hodnocení kvality. Specifika vývoje produktu obce.
7. Cena produktu obce.
Východiska rozhodování o oceňování produktu obce.Cenová politika obce. Určování ceny, fixní a variabilní náklady, náklady alternativních příležitostí.
8. Volba distribučních kanálů.
Rozhodování o distribučních kanálech a kritéria volby. Umístění provozovatelů produktů obce, čas a vzdálenost. Metody distribuce obce.
9. Materiální prostředí obce.
Význam materiálního prostředí pro poskytování produktu obce. Základní a periferní prostředí. Řízení prostředí, plánování prostředí. Materiální prostředí obecního úřadu.
10. Komunikační mix obce a lidé
Komunikační mix, marketing událostí, společná identita (Corporate identity). Nástroje komunikačního mixu. Propagace a reklama. Public relations. Úloha pracovníků místní správy při realizaci produktu a jejich kategorizace. Interní marketing a jeho cíle. Úloha obyvatelů, návštěvníků a podnikatelů.
11. Procesy poskytování produktu.
Klasifikace procesů poskytování služeb. Plánování procesu. Systém dodávky služeb a jeho optimalizace.
12. Strategie municipality.
Strategické plánování obce a její specifika. Strategie a územní plánování. Využití SWOT analýzy pro plánování. Tvorba strategie. Úloha komise pro strategický rozvoj. Vize obce. Metoda scénářů.
13. Podnikatelská kultura municipality.
Definice podnikatelské kultury obce a její specifika. Organizační kultura obce. Úloha obce při vytváření podnikatelské kultury a možnosti obcí při jejich ovlivňování.
14. Marketing strategie obce a partnerství.
Přibližování strategie obce jejím uživatelům. Propagace výhod obce. Partnerství. Partneři obce a marketing vztahů. Metody marketingového partnerství s podniky. Zapojení obyvatel do vypracování strategie obce.
V rámci výuky kurzu ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
- Struktura výkladu:
- Literature
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MAR116