MARK008 Price Strategy and Tactics

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Kurz objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
Syllabus (in Czech)
  • Seznámit posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Kurz objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
    1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
    2. Strategie a plánování cenové tvorby
    3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
    4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
    5. Proces prognózování cen
    6. Cenová tvorba v organizacích služeb
    7. Ceny na mezinárodních trzích
    8. Ekonomie a cenová tvorba
    9. Realizace cenové strategie, zákon o cenách
Literature
    required literature
  • JANEČKOVÁ, L. MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
  • NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
    recommended literature
  • STEPHEN L. MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. MC Graw. Hill Book Comps, 1988. info
  • HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARK008