MARK116S Marketing of Towns and Municipalities

School of Business Administration in Karvina
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
Syllabus (in Czech)
  • Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
    1. Obecná východiska
    2. Určení marketingového prostředí
    3. Marketingový informační systém
    4. Segmentace a positioning municipalit.
    5. Marketingový mix obce
    6. Produkt obce
    7. Cena produktu
    8. Volba distribučních kanálů
    9. Materiální prostředí obce
    10. Komunikační mix a lidé
    11. Procesy poskytování produktu
    12. Strategie municipality
    13. Podnikatelská kultura municipality
    14. Marketing strategie obce a partnerství
Literature
    required literature
  • Periodika Veřejná správa a Moderní obec. info
  • JANEČKOVÁ,L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
    recommended literature
  • SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
  • WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2009/MARK116S