INF147S Computer Graphics and Design

School of Business Administration in Karvina
Summer 2010
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Dalibor Hula (lecturer)
Ing. Dalibor Hula (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Dalibor Hula
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základy počítačové grafiky a se způsobem použití technických a programových prostředků grafiky. Výuka předmětu je zaměřena na pravděpodobnou praktickou potřebu posluchačů při práci se systémy využívajícími počítačovou grafiku. Na seminářích budou studenti přednášenou látku ověřovat na počítačích a přitom získávat praktickou dovednost v práci s grafickými aplikacemi.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Sféry využití počítačové grafiky.
    2. Technická zařízení.
    3. Dvojrozměrná grafika.
    4. Modelování trojrozměrných těles.
    5. Algoritmy transformování.
    6. Algoritmy a metody generace obrázků.
    7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice.
    8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.
    Obsah předmětu:
    1. Sféry využití počítačové grafiky. Grafické systémy v ekonomice, strojírenství, stavebnictví a architektuře; geografické informační systémy.
    2. Technická zařízení. Komponenty důležité pro počítačovou grafiku. Zrychlovače. Zařízení pro vstup a výstup grafických údajů. Historie rozvoje grafického hardwaru.
    3. Dvojrozměrná grafika. Rastrová a vektorová grafika. Formáty obrázků. Programy pracující s dvojrozměrnou grafikou.
    4. Modelování trojrozměrných těles. Drátové, plošné a objemové modely. B-REP a CSG typy objemových modelů.
    5. Algoritmy transformování. Matematické rovnice využívané v počítačové grafice. Transformování těles a Booleanovy operace.
    6. Algoritmy a metody generace obrázků. Popis scény. Osvětlovací modely. Stínování, paměť hloubky. Ray-tracing a radiozita.
    7. Script - jazyky využívané v počítačové grafice. Modelovače a jazyky popisující grafické scény. Jazyk POV-Ray.
    8. Virtuální realita a perspektivy rozvoje počítačové grafiky.

    Při přednáškách je využíváno prezentační zařízení a PC. Výuka seminářů probíhá na počítači vybavených učebnách. Studijní materiály jsou dostupné v elektronické podobě prostřednictvím fakultní počítačové sítě.
Literature
    required literature
  • PARTSKHALADZE, G. Základy počítačové grafiky. Skripta OPF. Karviná, 2000. ISBN 80-7248-096-0. info
    recommended literature
  • ŽÁRA, J., BENEŠ, B., FENKEL, P. Moderní počítačová grafika. Brno Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-049-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 1991, Summer 1992, Summer 1993, Summer 1994, Summer 1995, Summer 1996, Summer 1997, Summer 1998, Summer 1999, Summer 2000, Summer 2001, Summer 2002, Summer 2003, Summer 2004, Summer 2005, Summer 2006, Summer 2007, Summer 2008, Summer 2009.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2010/INF147S