KCJKKMK Managerial Communication

School of Business Administration in Karvina
Summer 2012
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Mgr. Veronika Vydrová
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače s různými oblastmi a komunikačními situacemi manažerské komunikace. Rozvinout vlastní komunikační dovednosti posluchačů a pomoci zlepšit jejich komunikační profil.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podstata a rysy (manažerské) komunikace.
    Základy teorie komunikace, aplikace na manažerské prostředí. Formy manažerské komunikace. Strategická manažerská komunikace. Styly manažerské komunikace.
    2. Osobnost a komunikační dovednosti manažera.
    Pojem osobnost a její místo v manažerské komunikaci. Vliv sebepojetí, sebehodnocení, temperamentu a charakteru na komunikaci. Typologie osobnosti. Expresivní a receptivní komunikační dovednosti. Sociální percepce a její deformace. Autorita, moc, vliv.
    3. Verbální a neverbální manažerská komunikace.
    Typy verbální manažerské komunikace, zejména mluvené. Manažer jako řečník. Telefonování. Využití neverbální komunikace v manažerské práci. Paralingvální komunikace manažera.

    4. Psaná manažerská komunikace.
    Písmo jako komunikační nástroj. Typy psané manažerské komunikace. Zásady a normy písemností. Znalost pravopisu jako důležitá komunikační dovednost. Komunikace realizovaná prostřednictvím elektronických médií.
    5. Čeština jako hlavní komunikační kód českého manažera.
    Čeština a její specifika. Jazyková správnost jako součást image manažera (ortoepie, stylistika atd.). Základní jazykové problémy. Základní jazykové příručky češtiny.
    6. Komunikace se zaměstnanci.
    Informování a práce s informacemi. Jak poznat potenciál zaměstnanců a jak je motivovat. Jak zadávat úkoly. Jak hodnotit práci ostatních. Jak chválit a kritizovat. Písemné dokumenty jako médium komunikace se zaměstnanci.
    7. Jednání a vyjednávání jako součást manažerské komunikace.
    Příprava, průběh a závěr jednání. Vyjednávací taktiky a strategie. Asertivita. Rozhodování. Chyby při vyjednávání. Vyjednávání ve skupinách.
    8. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci.
    Význam argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci. Metody, techniky a styly přesvědčování. Typy argumentace. Marketingová komunikace. Komunikační profil manažera-přesvědčovatele.
    9. Pracovní porada jako důležitá komunikační událost.
    Typy a cíle porad. Příprava, vedení a výsledky porady. Typologie účastníků porad. Tipy a návrhy ke zlepšení firemních porad. Chyby a nedostatky.
    10. Pohovory v manažerské komunikaci.
    Typy a cíle pohovorů. Příprava, vedení a výsledky pohovoru. Zásady efektivního pohovoru. Kladení otázek. Tréma. První dojem a jeho vliv.
    11. Skupinová komunikace a diskuse.
    Skupiny a týmy. Fáze vývoje skupiny. Modely skupinové komunikace. Diskuse a její zásady. Týmové role. Fáze vývoje komunikace ve firmě. Rozhodování ve skupině.
    12. Problémová manažerská komunikace.
    Řešení problémů a konfliktů v manažerské práci. Bariéry komunikace. Komunikační zlozvyky. Zdroje chyb v komunikaci. Komunikace s problémovými typy lidí. Sdělování a přijímání nepříjemných zpráv. Mimoběžná komunikace.
    13. Zvyšování efektivity manažerské komunikace.
    Způsoby zvyšování efektivity manažerské komunikace (vzdělávání, trénink, využití zpětné vazby). Revize komunikace. Komunikační plán manažera.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2012/KCJKKMK