MPCMTD Management of tourist destinations

School of Business Administration in Karvina
Summer 2012
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Václav Lednický, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
Václav Lednický, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace, o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku. 1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území 2. Územní plán a jeho význam 3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch 4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu 5. Pojem turistické destinace 6. Rajonizace cestovního ruchu 7. Management turistické destinace 8. Marketing turistické destinace 9. Komunikační mix turistické destinace 10. Tvorba strategie turistické destinace 11. Vytváření produktů cestovního ruchu 12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace 13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
    Struktura výkladu:
    1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
    2. Územní plán a jeho význam
    3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
    4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
    5. Pojem turistické destinace
    6. Rajonizace cestovního ruchu
    7. Management turistické destinace
    8. Marketing turistické destinace
    9. Komunikační mix turistické destinace
    10. Tvorba strategie turistické destinace
    11. Vytváření produktů cestovního ruchu
    12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
    13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
Literature
    required literature
  • VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M. Základy cestovního ruchu. Brno: MU ESF, 2006. ISBN 80-210-4205-2. info
  • KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4. info
  • LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9. info
    recommended literature
  • LEDNICKÝ, V. Strategické řízení. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2006. ISBN 80-7329-131-2. info
  • DOHNAL, V. Rajonizace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Merkur, 1985. ISBN Bez ISBN. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2012/MPCMTD