INFBEPNI Business on the Internet

School of Business Administration in Karvina
Summer 2013
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi a metodami podnikání a obchodování na Internetu, internetovými obchody (e-shopy), internetovými tržišti, e-commerce systémy, jejich strukturou, metodami hodnocení jejich efektivnosti a zajištění jejich bezpečnosti. Po absolvování jsou studenti schopni vytvořit a spravovat jednoduchý internetový obchod.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
    2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).
    3. Internetová tržiště.
    4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.
    5. E-commerce systém.
    6. ERP a CRM v e-business.
    7. Elektronické platby.
    8. Dodavatelský řetězec a logistika v e-business.
    9. Bezpečnost e-business.
    10. Měření efektivity.
    11. Business Intelligence (BI) v e-business.
    12. Trendy vývoje.
    1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Informační a komunikační technologie. Internet, intranet. Výchozí podmínky pro e-Business.
    2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-business. Internetový obchod a jeho struktura. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování. Metody tvorby www stránek internetových obchodů.
    3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích.
    4. Přidávání hodnoty výrobků a služeb. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Hodnotová matice. Konceptuální model.
    5. E-commerce systém. Struktura e-commerce systémů. E-commerce systém jako informační systém. Metody modelování e-commerce systémů. Procesní model e-commerce systému.
    6. ERP a CRM. Struktura a funkce ERP a CRM. Vztah prodejce & zákazník. E-commerce systémy orientované na zákazníka (customer-oriented e-commerce systems).
    7. Elektronické platební systémy. Koncepce a použití elektronických platebních systémů v oblasti elektronické komerce.
    8. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce (SCM). Optimalizace dodavatelského řetězce v rámci e-commerce systémů.
    9. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Výhody a nevýhody elektronického podnikání a obchodování. Rizika. Identifikace, měření a řízení rizik.
    10. Bezpečnost elektronického podnikání a obchodování. Zabezpečení dat. Identifikace obchodujících subjektů. Elektronický podpis.
    11. Metody měření efektivity e-commerce systémů. Přizpůsobení e-commerce systémů aktuálním potřebám. Metody podporující efektivnost (SEO, PPC, reklama, marketing, technologie).
    12. Business Intelligence (BI). Využití BI v oblasti elektronické komerce. Funkce a možnosti BI. BI jako součást moderních ERP a CRM.
    13. Trendy vývoje e-business a e-commerce.
Literature
    required literature
  • SUCHÁNEK, P. Podnikání a obchodování na internetu. SU OPF Karviná, 2008. ISBN 978-80-7248-458-4. info
  • TONDR, L. Podnikáme s internetem. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. info
  • SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6. info
    recommended literature
  • LAUDON, K., TRAVER, C.G. E-Commerce 2010. New Jersey: Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0136100577. info
  • SEDLÁČEK, J. E-komerce internetový a mobil marketing - od A do Z. Praha: BEN, 2006. ISBN 8073001950. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: GradaPublishing, 2002. ISBN 80-247-0201-0. info
  • DONÁT, J. E-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
  • MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X. info
  • NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330. info
Teaching methods
Lecture with a video analysis
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Grade
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž65
Přednáška6
Zkouška40
Summary117
The course is also listed under the following terms Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2013/INFBEPNI