LOGBEDIP Distribution Policy

School of Business Administration in Karvina
Summer 2013
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika, Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit význam řízení dodavatelského řetězce a distribučních kanálů z pohledu marketingové strategie. Seznámit posluchače s koncepcí řízení dodavatelského řetězce a typy distribučních kanálů. Vysvětlit faktory, které ovlivňují návrh distribučního kanálu, jeho realizace a výsledky. Vysvětlit použití logistických nákladových vazeb při řízení distribučního kanálu a celkově vyjasnit roli logistiky v řízení dodavatelského řetězce. Vysvětlit, jak může efektivní logistická organizace ovlivnit celkovou efektivitu výkonnost podniku. Popsat různé logistické organizační struktury a prozkoumat faktory, které ovlivňují efektivitu logistické organizace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce
    2. Význam distribučních kanálů
    3. Struktura distribučního kanálu
    4. Toky v distribučních kanálech
    5. Návrh distribučního kanálu
    6. Podmínky návrhu distribučního kanálu
    7. Měření výkonu distribučního kanálu
    8. Procesy integrovaného řízení dodavateských řetězců
    9. Reengineering procesů v dodavatelském řetězci
    10. Implementace integrovaného řízení dodavatelského řetězce
    11. Význam efektivní organizace distribuce a logistiky
    12. Typy logistických organizačních struktur
    13. Rozhodovací strategie při organizaci logistiky

    1. Dodavatelský řetězec, distribuce, distribuční kanál, řízení dodavatelského řetězce, definice distribučního kanálu, struktura distribučního kanálu, charakter cílového trhu a produktu.
    2. Příčiny vzniku distribučních kanálů, vývoj marketingových a prodejních kanálů, význam prostředníků, nesoulad v sortimentu nabídky a poptávky. Náklady na prostředníky.
    3. Bucklinova teorie struktury kanálu, outsourcing, služby třetí strany, rychlost jako faktor konkurence, další faktory ovlivňující strukturu kanálu, technologické, věcné, zákony a nařízení, sociální a behaviorální faktory.
    4. Produktové toky, informační toky, zákazník jako zdroj obchodních a marketingových informací, informační toky jako faktor úrovně zásob, komunikační vazby mezi výrobou a spotřebou.
    5. Plánování distribučních kanálů, fáze procesu návrhu kanálu, cíle kanálů, strategie, alternativy, hodnocení alternativ, struktura kanálu, alternativy pro členy kanálu, hodnocení, výběr elementů kanálu.
    6. Aspekty návrhu distribučního kanálu, cíle v oblasti pokrytí trhu, model nákupního chování zákazníků, typy distribuce, intenzivní distribuce, výběrová distribuce, výhradní distribuce.
    7. Měřítka výkonnosti struktury kanálu, potenciální kvalitativní ukazatelé, analýza nákladových vazeb, efektivita a výkonnost kanálů, využití informačních technologií pro hodnocení kanálu.
    8. Východiska řízení dodavatelského řetězce, dodavatelský řetězec a zákazník, klíčové procesy při řízení dodavatelského řetězce, řízení vztahů se zákazníky, programy partnerství.
    9. Reengineering procesů, fáze reengineeringu procesů, shromaždování informací a faktů, identifikace oblasti možných zlepšení, kreativní zdokonalování procesů.
    10. Implementace řízení dodavatelského řetězce, podmínky úspěšného řízení dodavatelského řetězce, integrace dodavatelských řetězců, distribuční problémy.
    11. Úroveň kvality v logistice, reorganizace logistických procesů, koordinace logistických činností, integrované logistické funkce.
    12. Vývoj organizačních struktur podniků, funkční specializace, obecné logistické strategie, strategie procesně orientované, strategie tržně orientované, strategie distribučně orientované.
    13. Prohlášení o poslání podniku a jednotlivců, osobní poslání, prohlášení o poslání logistiky, složky prohlášení. Rozhodování o úkolech distribuce v organizaci logistiky.
Literature
    required literature
  • LUKOSZOVÁ,X. Distribuční politika. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-639-7. info
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-3155-1. info
  • PERNICA, P. Logistika pro 21. století. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-59-4. info
    recommended literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8. info
  • ŠTŮSEK, J. Řízení provozu v logistických řetězcích. Praha: C.H.Beck, 2007. ISBN 978-807-179-534-6. info
  • BARCIK, R. Logistyka dystrybucji. ATH Bieldko-Biala, 2005. ISBN 83-89086-67-0. info
  • LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods
Credit
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž102
Přednáška6
Zápočet30
Summary144
The course is also listed under the following terms Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (Summer 2013, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2013/LOGBEDIP