OPF:MARKMAF Marketing of Financial Service - Course Information
MARKMAF Marketing of Financial Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2014
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit studenty se specifickými problémy marketingu služeb finančního sektoru. Předmět upřesňuje specifika finanční služby a marketingového mixu ve finančních službách-7P. Pozornost je také věnována chování zákazníků, segmentaci finančního trhu, marketingovému výzkumu, tvorbě marketingové strategie a problematice budování dlouhodobých a vzájemně prospěšných vztahů se zákazníky - CRM.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úloha marketingu ve finančních službách
2. Chování zákazníků a segmentace finančního trhu
3. Produkt - finanční služba
4. Marketing platebních karet
5. Cenová tvorba ve finančních službách
6. Distribuce finančních služeb a materiální prostředí finanční pobočky
7. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 1. část
8. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb - 2.část
9. Lidský faktor ve finančních službách
10. Procesy v oblasti finančních služeb
11. Marketingové plánování a strategie v oblasti finančních služeb
12. Marketingový výzkum finančních služeb
13. Aktivní vztah k finanční klientele - CRM
- 1. Úloha marketingu ve finančních službách
- Literature
- required literature
- MATUŠÍNSKÁ, K. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-520-8. info
- MEDVEĎ, J. Finančný a bankovný marketing. Bratislava: Sprint, 2003. ISBN 80-89085-25-3. info
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- KORAUŠ, A. Marketing v bankovníctve a poisťovníctve. Bratislava: Sprint, 2000. ISBN 80-88848-52-0. info
- recommended literature
- JANEČKOVÁ, L. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2003. ISBN 80-7248-197-5. info
- PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
- TORRES, M., BERNARDO, I., CIGÁNKOVÁ, S. Marketing bankovních služeb. Bankovní institut, a.s., 1995. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2014/MARKMAF