INMEPNI Business on the Internet

School of Business Administration in Karvina
Summer 2015
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními koncepcemi podnikání a obchodování na internetu, internetovými tržišti a bezpečností těchto systémů. Po absolvování jsou studenti schopni vytvořit jednoduchý internetový obchod.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.
    2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).
    3. Internetová tržiště.
    4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.
    5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting).
    6. Řízení rizik v e-Business.
    7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business.
    8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech.
    9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů.
    10. Zajištění bezpečného obchodování.
    11. Elektronické platební systémy. E-Banka.
    12. Praktické ukázky.Trendy vývoje e-Business.

    1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.
    2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-Business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.
    3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.
    4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).
    5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-Business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.
    6. Řízení rizik v e-Business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.
    7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-Business. Mobilní IT - GSM, WAP. Digitální televize.
    8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-Business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.
    9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.
    10. Zajištění bezpečného obchodování. Způsoby placení. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-Business.
    11. Elektronické platební systémy. E-Banka. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-Business. Služby přímého bankovnictví a jejich integrace do internetových obchodů.
    12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-Business. Trendy vývoje e-Business.
Literature
    required literature
  • SUCHÁNEK, P. E-commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2. info
  • SUCHÁNEK, P. Podnikání a obchodování na internetu. SU OPF Karviná, 2008. ISBN 978-80-7248-458-4. info
  • TONDR, L. Podnikáme s internetem. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. info
  • SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6. info
    recommended literature
  • SEDLÁČEK, J. E-komerce internetový a mobil marketing - od A do Z. Praha: BEN, 2006. ISBN 8073001950. info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: GradaPublishing, 2002. ISBN 80-247-0201-0. info
  • DONÁT, J. E-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7. info
  • MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X. info
  • NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330. info
  • HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 807226182.7. info
Teaching methods
One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study
Assessment methods (in Czech)
Kombinovaná zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž65
Přednáška6
Zkouška40
Summary117
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Summer 2016, Winter 2016, Summer 2017, Winter 2017, Summer 2018, Winter 2018, Summer 2019.
  • Enrolment Statistics (Summer 2015, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/INMEPNI