MPNKMTD Management of Tourist Destinations

School of Business Administration in Karvina
Summer 2015
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Václav Lednický, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
Syllabus (in Czech)
  • Seznam témat:
    1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
    2. Územní plán a jeho význam
    3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
    4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
    5. Pojem turistické destinace
    6. Rajonizace cestovního ruchu
    7. Management turistické destinace
    8. Marketing turistické destinace
    9. Komunikační mix turistické destinace
    10. Tvorba strategie turistické destinace
    11. Vytváření produktů cestovního ruchu
    12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
    13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
    1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území
    Význam cestovního ruchu pro lokalitu, systém pojmů z oblasti cestovního ruchu, systém cestovního ruchu a jeho prostředí. Selektivní, lokalizační a realizační předpoklady cestovního ruchu.
    2. Územní plán a jeho význam
    Význam územního plánu a územně plánovací dokumentace, nástroje územního plánu, územní řízení a územní rozhodnutí, regulační plán a postavení regulativů, urbanistické studie, související legislativa.
    3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch
    Zásady tvorby strategie území, odlišnosti strategie územního celku, rozlišení územních celků, stanovení potenciálu cestovního ruchu v konkrétní lokalitě a regionu, model strategie územního celku.
    4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu
    Funkce příjmová, funkce výdajová, funkce zaměstnanosti, nositelé a nástroje cestovního ruchu, vývojové tendence cestovního ruchu.
    5. Pojem turistické destinace
    Definování turistické destinace a její druhy, význam turistické destinace jako rozvojového prvku, organizace cestovního ruchu v destinaci, vznik destinační společnosti.
    6. Rajonizace cestovního ruchu
    Kritéria rajonizace, charakteristika jednotlivých oblastí a tvorba mikrorajonů, hodnocení jednotlivých potenciálů cestovního ruchu v území a stanovení jejich vzájemné provázanosti.
    7. Management turistické destinace
    Specifika řízení turistické destinace, základní zásady a úkoly managementu turistické destinace, struktura destinačních společností, zájmové skupiny v turistické destinaci.
    8. Marketing turistické destinace
    Specifika destinačního managementu, využití rozšířeného marketingového mixu "8P", využití zákaznického mixu "4C", využití zásad "5C".
    9. Komunikační mix turistické destinace
    Zásady komunikace s návštěvníky, reklama a publicita - tvorba konkrétní image turistické destinace, public relations.
    10. Tvorba strategie turistické destinace
    Vymezení turistické destinace, určení základní vize a cílů strategie, analýza primárních a sekundárních složek cestovního ruchu, analýza konkurenčních turistických destinací, analýza potřeb a požadavků návštěvníků, modely vývoje turistické destinace.
    11. Vytváření produktů cestovního ruchu
    Tvorba produktů podle jejich vztahu k trhu, tvorba nových produktů podle vývojových názorů a představ zákazníků, vytváření programových balíčků služeb v konkrétní situaci, cenová politika sdružených produktů turistické nabídky.
    12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace
    Podniky v cestovním ruchu a jejich členění podle velikosti i zaměření, možnosti spolupráce a vzájemná návaznost podniků služeb, typy spolupráce mezi podniky a systém ekonomické spolupráce, možnosti tvorba klastrů služeb, uplatnění metody PPP, vzdělávací proces pracovníků cestovního ruchu v destinaci.
    13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
    Krizové situace, rizika cestovního ruchu v daném typu turisti
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2013, Summer 2014.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/MPNKMTD