XLOG2717 Logistics

School of Business Administration in Karvina
Summer 2015
Extent and Intensity
0/0. 4 credit(s).
Guaranteed by
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Zvládnout základní pojmy a přístupy využívané v logistice. Pochopit význam logistiky jako filozofie podnikání. Porozumět základním metodám a logistickým přístupům. Položit důraz na vybrané metody a jejich aplikace při praktickém využití. Vysvětlit na praktických příkladech moderní způsoby a metody řešení logistických problémů v souvislostech navazujících na trh a marketingové pojetí řízení.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Logistika a Supply Chain Management
    2. Základní cíle a činnosti podnikové logistiky
    3. Logistické náklady a jejich řízení
    4. Zásobování a řízení zásob
    5. Podstata a význam zákaznického servisu
    6. Fáze zákaznického servisu
    7. Přeprava
    8. Sklady a skladové hospodářství
    9. Manipulace s materiálem, balení a zpětná logistika
    10. Logistické metody a techniky
    11. Logistický informační systém a technologie
    12. Trendy v podnikové logistice
    13. Logistická strategie

    1. Definice a pojem logistického řízení. Podstata a význam logistiky. Role logistiky v ekonomice a v podniku. Vývoj logistiky. Řízení dodavatelského řetězce.
    2. Základní stránky logistických cílů. Cíle výkonnostní a ekonomické. Přehled klíčových logistických aktivit. Aktivity obchodní logistiky.
    3. Význam a potřeba přesných informací o nákladech. Analýza celkových logistických nákladů. Omezení současných finančních výkazů.
    4. Základní koncepce zásob a jejich řízení. Finanční aspekty strategie zásob. Vliv obratu zásob na náklady na udržování zásob. Zlepšování řízení zásob.
    5. Podstata a definice zákaznického servisu. Vytvoření strategie zákaznického servisu. Význam zákaznického servisu z pohledu logistiky a marketingu.
    6. Stanovení a hodnocení úrovně zákaznického servisu. Složky předprodejní fáze. Složky prodejní fáze. Složky poprodejní fáze. Zvyšování kvality a výkonu servisu.
    7. Charakteristika dopravců a přepravních služeb. Globalizace přepravy. Regulace v oblasti dopravy. Cenové a dodací podmínky dopravců. Logistika a řízení dopravy.
    8. Význam skladování pro logistiku. Typy skladů. Skladové operace - tři funkce. Měření a hodnocení produktivity skladových operací. Finanční aspekty skladování.
    9. Zařízení pro manipulaci s materiály. Skladování v systémech. Počítačové technologie, informace a řízení skladování. Balení zboží. Reversní logistika.
    10. Just in Time. Kanban. Cross-docking. ECR. QR. Hub and Spoke, Layout skladu.
    11. Cyklus zákaznické objednávky. Progresivní systémy vyřizování objednávek. Systém elektronické výměny dat (EDI). Integrace systému objednávání a logistického řídícího informačního systému podniku.
    12. TQM. Outsourcing, 3PL. Logistický podnik a logistická centra, 4PL. Partnerství a logistické aliance. Globalizace logistických procesů. Environmentální aspekty.
    13. Hierarchie plánování. Propojení logistické strategie se strategií podniku. Plánovací proces podniku. Strategický logistický plán. Logistika jako zdroj konkurenční výhody.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2015/XLOG2717