INMBEIPF Informační podpora činnosti firmy

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
léto 2016
Rozsah
0/0. 4 kr. Ukončení: z.
Garance
doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D.
Katedra informatiky a matematiky – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit posluchače s možnostmi využití výpočetní techniky na všech úrovních řízení firmy, ukázat proces tvorby informačního systému, jejich analýzu a syntézu, a nutnost spolupráce autora systému a uživatele systému. Studenti se seznámí se základními principy provozu a údržby informačního systému podniku založeného na moderních informačních technologiích.. Seznámí se s architekturou informačních systémů, jejich hodnocením, získáváním informací z okolí podniku, využitím počítačů pro podporu rozhodování.
Osnova
  • 1. Informační technologie a firma
    2. Životní cyklus informačního systému
    3. Řízení firmy
    4. Marketing
    5. Podpora obchodu
    6. Podpora služeb
    7. Řízení vztahů se zákazníky
    8. Ekonomika a finance
    9. Péče o lidské zdroje
    10. Logistické IS, doprava
    11. Podpora administrativy
    12. Firma a internet
    13. Samostatné zpracování seminární práce.
    1. Informační strategie, požadavky na informační systém, možnosti uplatnění podnikových informačních systémů v oblasti řízení hlavních interních podnikových procesů.
    2. Strategie a plánování, akvizice (pořízení, vývoj), implementace (zavádění), provoz a údržba, ukončení provozu.
    3. Informační podpora různých úrovní managementu, systémy pro podporu rozhodování, manažerský informační systém, integrované systémy řízení podniku, systémy pokročilého plánování, řízení dodavatelsko odběratelského řetězce, datové sklady.
    4. Marketingové IS, marketingový zpravodajský systém, marketingový výzkumný systém
    5. Point of Sale, systémy automatizace vstupu dat, elektronický obchod
    6. IS ve službách, podpora vytváření produktu služba, procesy podpory a oprav produktů
    7. Operativní aplikace CRM, analytické aplikace CRM, aplikace CRM pro podporu spolupráce
    8. Procesy ekonomického řízení firmy , ekonomický IS, aplikace Cash Flow Management, controlling
    9. Payroll systémy (zpracování mezd a odměn), Employee Relationship Management (řízení vztahu se zaměstnanci), Human Resource Management (péče o lidské zdroje), Workforce Dynamics Analysis (vývoj lidského kapitálu), Workforce automation (systémy pro podporu řízení lidských zdrojů, zejména v projektových systémech a v oblastech poskytování služeb), Employee Portal (komunikace zaměstnanců), groupware (podpora týmové práce)
    10. Logistické IS, řízení nákladní dopravy, řízení osobní dopravy, opravárenská činnost
    11. Office Management Systém, elektronické publikační systémy, integrovaná správa dokumentů, workflow systémy
    12. Podstatné rysy internetu, základní služby internetu, komunikace na internetu, elektronické podnikání
    13. Samostatné zpracování seminární práce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, léto 2017.