OPF:PEMPRJA Řízení jakosti A - Informace o předmětu
PEMPRJA Řízení jakosti A
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2016
- Rozsah
- 2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Žaneta Rylková, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Řízení logistiky (program OPF, B_EKOMAN)
- Cíle předmětu
- Předmět je zaměřen na praktické uplatňování jakosti. V úvodu vede studenty k poznání společenského významu jakosti, seznamuje s ukazateli jakosti, se strukturou současného řízení jakosti v rámci republiky s přihlédnutím k vývojovým tendencím a požadavkům vyplývajícím ze spolupráce se zeměmi EU. Znalost mezinárodních norem jakosti a jejich uplatňování dává studentům nezbytnou orientaci v požadavcích uplatňovaných v rámci tržního hospodářství a volného pohybu zboží v zemích EU a světa. Publikace podává metodiku pro implementaci systému managementu kvality, enviromentu a bezpečnosti. Do výuky jsou zařazené praktické tématické celky jako vytvoření příručky jakosti, provádění auditů a metody a techniky prevence rizik či optimalizace kvality.
- Osnova
- 1. Historie a vývoj jakosti.
2. Vztahy jakosti a jiných disciplin.
3. Globální a evropská politika jakosti, státní politika jakosti ČR.
4. Legislativní požadavky v oblasti kvality.
5. Legislativa životního prostředí a bezpečnosti práce po vstupu ČR do EU.
6. Metody podpory a motivace v jakosti.
7. Systém norem.
8. Příručka jakosti.
9. Audity.
10. Metody a techniky analýzy a prevence rizik.
11. Metody a techniky optimalizace kvality.
12. Vybrané metody a techniky zlepšování optimalizace kvality, optimalizace a hodnocení v managementu kvality.
13. Přednáška odborníka z praxe.
- 1. Historie a vývoj jakosti.
- Literatura
- povinná literatura
- ONEIL, T. Quality Management Systems: 29 Most Asked Questions - What You Need To Know. 2013. ISBN 978-1-48-851729-7. info
- GABRYŠOVÁ, M. Řízení jakosti A. Distanční studijní opora. Karviná: OPF SU, 2009. info
- doporučená literatura
- SHAFFER, L. Quality of Service 112 Success Secrets - 112 Most Asked Questions On Quality of Service - What You Need To Know. 2013. ISBN 978-1-48-852608-4. info
- BEDNARČÍK, Z. Mezinárodní systémové standardy. Karviná SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-532-1. info
- GABRYŠOVÁ, M. TQM. Komplexné manažerstvo kvality, Manažerstvo kvality, história, koncepty, metody. Bratislava: Mateides a kol.,, 2006. ISBN 80-8057-656-4. info
- NENADÁL, J. Základy managementu jakosti. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 80-248-0969-9. info
- NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-110-0. info
- PETŘÍKOVÁ, R. Lidé - zdroj kvality, znalostí a podnikových výkonů. Ostrava: Dům techniky, 2002. ISBN 80-02-01490-1. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
Seminární výuka - Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- průběžný test, 70% účast na seminářích, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2016/PEMPRJA