OPF:CVABPCMA Marketing cestovního ruchu - Informace o předmětu
CVABPCMA Marketing cestovního ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Marketing (program OPF, B_MAR)
- Osnova
- 1. Marketing v cestovním ruchu
Marketing v cestovním ruchu, specifické znaky marketingu služeb, marketingová koncepce a marketingová strategie v cestovním ruchu, tvorba marketingového plánu, základní marketingová pravidla cestovního ruchu.
2. Marketingový výzkum cestovního ruchu
Metodologie a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu, výzkum trhu, výzkum produktu, výzkum marketingové komunikace, proces marketingového výzkumu, analytické metody marketingového výzkumu, marketingový informační systém.
3. Marketingový mix cestovního ruchu
Marketingový mix služeb, ?8 P? marketingového mixu cestovního ruchu, charakteristika a specifikace jednotlivých marketingových nástrojů, jejich význam při tvorbě turistické nabídky. Packaging a Programming jako významný marketingový nástroj cestovního ruchu.
4. Komunikační mix v cestovním ruchu
Marketingová komunikace v cestovním ruchu, její význam a specifické znaky, komunikační proces, komunikační mix a jeho nástroje, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public Relations, On line marketing, Direct marketing v cestovním ruchu.
5. Event marketing
Event management a Event marketing, význam Event marketingu v cestovním ruchu, charakteristika a rozdělení eventů, specifické eventy, postup a podmínky vytváření eventů, požadavky a trendy v tvorbě eventů.
6. Procesy ve službách a kvalita v cestovním ruchu
Klasifikace procesů ve službách, diagramy procesů, zapojení zákazníků do procesů, industrializace procesu poskytování služeb, produktivita procesů. Význam a hodnocení kvality, stanovení standardů kvality, hodnotový marketing ve službách cestovního ruchu.
- 1. Marketing v cestovním ruchu
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0. info
- GÚČIK, M. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : Dali-BB, s.r.o,, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3. info
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2721-9. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P., J. T. BOWEN and J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall: Upper Saddle River, 2013. ISBN 978-0132784023. info
- DWYER, L. a kol. Tourism Economics and Policy. Bristol: St Nicolaus House, 2010. ISBN 978-1-84541-152-7. info
- ĎAĎO, J., J. PETROVIČOVÁ a M. KOSTKOVÁ. Marketing služieb. Bratislava: M. Mračko, 2006. ISBN 80-8057-662-9. info
- HORNER, S. a J. SWARBROOKE. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
- KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: účast na seminářích, zpracování seminární práce.
Hodnotící metody: vypracování seminární práce a její úspěšná obhajoba (10 % hodnocení), 60 % povinná účast na seminářích (10 % hodnocení), aktivní zapojení do výzkumné činnosti katedry (20 % hodnocení), písemná zkouška (60 % hodnocení). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2020/CVABPCMA